Avatar billede odsgaard Praktikant
01. juni 2011 - 11:43 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Baggrundsfarve i 3-spaltet layout

Hej Eksperter

Jeg sidder med et lille css problem.

Jeg har lavet en hjemmeside med 3 spalter. Hvis spalterne ikke er lige høje, så kan jeg se baggrundsfarven fra <body>. Hvordan løser jeg mit problem.

jeg har defineret en baggrundsfarve på "wrapper" og på <body>.

Jeg bruge 'float' for at placere de 3 div'er ved siden af hinanden. Hvordan får jeg "Wrapper" til at tilpasse sig størrelsens af div'ernes højde, så jeg kan bruge background-color på "wrapper" for at få ens baggrund på de 3 spalter.

/Brian

Eksempel:
<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-transitional.dtd">
<html xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml">
<head>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1" />
<title>Untitled Document</title>
<style type="text/css">
<!--
body {
background-color:#FF0000;
}
#wrapper {
background-color:#FFFFFF;
width:80%;
margin-left:auto;
margin-right:auto;
}

#left, #center, #right{
width: 33%;
float:left;
}
-->
</style>
</head>

<body>

<div id="wrapper">
  <div id="content">
    <div id="left">
      <p>Left</p>
      <p>&nbsp;</p>
    </div>
    <div id="center">Center</div>
    <div id="right">
      <p>Right</p>
      <p>&nbsp;</p>
    </div>
  </div
></div>

</body>
</html>
Avatar billede comodin Nybegynder
01. juni 2011 - 12:04 #1
sæt #content til float:left og giv denne baggrundsfarve... that could do the trick...
Avatar billede stenger Nybegynder
01. juni 2011 - 12:12 #2
Smid overflow:hidden; på din #wrapper

/Stenger
Avatar billede comodin Nybegynder
01. juni 2011 - 12:21 #3
;)  yeah well Stengers løsning er nok nemmere, du skal også lige definere bredde hvis du skal bruge det jeg skrev før...
Avatar billede odsgaard Praktikant
01. juni 2011 - 12:57 #4
Begge løsninger kan jeg bruge, så skulle i ikke dele points'ne

Takke for svarene :)
Avatar billede comodin Nybegynder
01. juni 2011 - 13:05 #5
svar herfra så...
Avatar billede stenger Nybegynder
01. juni 2011 - 13:29 #6
Bare giv points til comodin... de er mig ligegyldige :)