Avatar billede littlewiz Nybegynder
28. maj 2011 - 12:44 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Php til computerprogram

Jeg har igennem flere år programmeret i HTML. PHP og MySQL.
Jeg har nu lavet en side som jeg godt kunne tænke mig at lave til etpragram som kan installeres på computeres og køres offline.
Det vil være nødvendigt for programmet at have en database.

Mit spørgsmål er hvordan jeg kommer igang med at lave et sådan program. Hvilket sprog skal jeg bruge og hvilke programmer skal jeg bruge til hjælp?
Avatar billede claes57 Ekspert
28. maj 2011 - 12:51 #1
så skal du vælge mellem Java (ikke javascript) http://www.java.com/en/
og C (findes i flere versioner, bla microsofts)
http://msdn.microsoft.com/en-us/visualc/aa336395
Avatar billede littlewiz Nybegynder
28. maj 2011 - 12:59 #2
Min opfattelse af Java er at der er tungt, og ikke ofte brugt.
Men hvad er forskellen på de forskellige versioner af C? (C# og C++ går jeg ud fra) Hvad er det bedste for en nybegynder at gå igang med? giver det ene flere muligheder en det andet?
Findes der et godt site med en guide til at komme igang?
Avatar billede littlewiz Nybegynder
28. maj 2011 - 13:02 #3
Jeg kan se at de fleste af mine spørgsmål blev besvaret via dit link til microsoft :-) Jeg går igang med C++
(Smid et svar)
Avatar billede claes57 Ekspert
28. maj 2011 - 15:52 #4
ok - god arbejdslyst.
Avatar billede tjens Nybegynder
29. maj 2011 - 10:01 #5
Et alternativ, som er tættere på dine nuværende html skills, er en HTA.

HTA er en HTML Application:
- Skrevet i HTML og Javascript/VBscript
- Kører som Windows program uden browserens restriktioner om klient adgang.

Eksempel som bringer dig godt igang: http://www.codeproject.com/KB/HTML/DBTool.aspx

Søg på nettet på "HTA database access" og du vil finde mange eksempler.
Avatar billede littlewiz Nybegynder
30. maj 2011 - 09:21 #6
HTA lyder som en god løsning, men jeg holder mig til C++ da det er mere fremtidsrettet.
Avatar billede arne_v Ekspert
05. juni 2011 - 04:37 #7
Java er verdens mest brugte programmerings sprog.

C# er ikke en version af C.

C++ vil eksistere i utroligt mange aar endnu fordi en meget stor del af de mest brugte applikationer er skrevet i sproget. Men til en ny "normal" applikation vil man idag naesten aldrig vaelge C++ ("normal" udelukker device drivere, real time applikationer, runtime for managed sprog og lignende special software).