Avatar billede perneis Nybegynder
27. maj 2011 - 11:16 Der er 20 kommentarer og
1 løsning

upload af filer i zip

upload.php
jeg har tidligere oprettet et spørgsmål, men måske jeg har formuleret mig forkert der, så jeg prøver igen...

jeg har lavet en side (http://www.msflightsim.eu/ (...)) til at uploade .zip filer, men når jeg prøver at uploade få jeg denne fejl.:

File (basename($_FILES[myFile][name])) uploaded succesfully } else { echo
Error - unable to upload file: basename($_FILES[myFile][name])
} } else { echo
Wrong filetype, allowed filetypes are: (implode($allowedFileTypes))
} } else {echo
No file selected
} }

jeg har lavet en mappe på mit webhotel som hedder uploads og jeg har en upload.php som liggende i roden af mit webhotel som indholder følgende..:

<php
$uploadDir = http://msflightsim.eu/ (...)
$allowedFileTypes = array(jpg,gif,png,zip)

if(isset($_POST[myUpload]))
{
  if(is_uploaded_file($_FILES[myFile][tmp_name]))
  {
    $extension = strtolower(pathinfo($_FILES[myFile][name],PATHINFO_EXTENSION))

    if(in_array($extension,$allowedFileTypes))
    {
      if(move_uploaded_file($_FILES[myFile][tmp_name],$uploadDir  basename($_FILES[myFile][name])))
      {
        echo<h3 style=color:green;>File (basename($_FILES[myFile][name])) uploaded succesfully</h3>
      }
      else
      {
        echo<h3 style=color:red;>Error - unable to upload file: basename($_FILES[myFile][name])</h3>
      }
    else
    {
      echo<h3 style=color:red;>Wrong filetype, allowed filetypes are: (implode($allowedFileTypes))</h3>
    }
  else
  {echo<h3 style=color:red;>No file selected<h3>
  }

Jeg har på ingen måde erfaring med .php, og derfor søger jeg en som kunne rette upload.php filen til så den passer til min side...

det skal kun være muligt at uploade .zip filer og må max. have en størrelse på 100 mb....

Jeg har dog ladet mig fortælle af en flink fyr her inde at det skal laves i ASP.net da hans svar var sådan :

************************************************

Du bruger en Microsoft-IIS/7.5 server:
http://network-tools.com/ (...)

Du kan ikke bruge PHP med mindre du bruger Apache server eller et eller andet modul til IIS. Du burde bruge ASP.net istedet da din server håndterer det script sprog.

************************************************************

jeg har selv prøvet men har måtte kaste håndklædet i ringen....
Avatar billede michael_stim Ekspert
27. maj 2011 - 11:27 #1
Tror du har formuleret dig rigtigt nok, tror bare ikke du har forstået svaret, eller? Du kan ikke køre med PHP på den server (efter hvad jeg har forstået), du skal have fat i et helt andet script, der er programmeret i .NET.
Avatar billede perneis Nybegynder
27. maj 2011 - 11:35 #3
ja det har jeg men alt jeg finder er på engelsk, og det er jeg ikke så stærk i, men har læst en del om tingene og jeg bliver mere og mere blank jo mere jeg læser...
Avatar billede Counx Nybegynder
27. maj 2011 - 18:05 #4
Php fungerer på Linux servere og ASP.Net fungerer på Windows servere. Dette skal du først lige have tjekket.
Hvis du skal have en mappe hvor folk kan uploade skal mappen have filtilladelserne 777.

//Counx
Avatar billede perneis Nybegynder
28. maj 2011 - 10:47 #5
det er min MyFileUpload.aspx fil den er galt med(tror jeg), hvad skriver jeg i den for at det virker, den skal gemme i en mappe på serveren som bare hedder upload
Avatar billede Counx Nybegynder
29. maj 2011 - 01:24 #6
Det er lidt forskelligt, det kan komme an på hvilken host du har og det kan også være en af de elementer du har smidt ind som ikke er redigeret ordenligt så den passer til databasen, det kan være en lille tastefejl eller det URL du har i toppen, som ikke er rigtig.
Af hvad jeg kan se ved jeg ikke lige hvad der er galt.

//Counx
Avatar billede keysersoze Guru
29. maj 2011 - 09:48 #7
Kom med noget kode og evt fejlmeddelelse hvis vi skal kunne komme med bud på hvorfor det ikke virker.
Avatar billede perneis Nybegynder
29. maj 2011 - 10:03 #8
Kommer her.....

Koden som stå på hjemmesiden....

*******************************************************************
<html xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml" >
<head><title>
  Upload Files
</title></head>
<body>
  <form name="form1" method="post" action="MyFileUpload.aspx"
  id="form1" enctype="multipart/form-data">
<div>
<input type="hidden" name="__VIEWSTATE" id="__VIEWSTATE" value="/wEPDwUJNDcxNTg5NDg3D2QWAgIEDxYCHgdlbmN0eXBlBRNtdWx0aXBhcnQvZm9yb
    S1kYXRhZGQUQEUFMY1+/fp1mnrkbqmVNQIzFA==" />
</div>

  <div>
    <input type="file" name="FileUpload1" id="FileUpload1" /><br />
    <br />
    <input type="submit" name="Button1" value="Upload File"
    id="Button1" /> <br />
    <br />
    <span id="Label1"></span>
  </div>

<div>

  <input type="hidden" name="__EVENTVALIDATION" id="__EVENTVALIDATION"
  value="/wEWAgLB+7jIAwKM54rGBv2Iz6LxVY7jWec0gZMxnuaK2ufq" />
</div></form>

</body>
</html>

****************************************************************

koden som stå i MyFileUpload.aspx filen som ligger i roden af mit webhotel...

****************************************************************

if(FileUploadControl.HasFile)
{
      try
      {
        string filename = Path.GetFileName(FileUploadControl.FileName);
        FileUploadControl.SaveAs(Server.MapPath("~/upload") + filename);
        StatusLabel.Text = "Upload status: File uploaded!";
      }
      catch(Exception ex)
      {
        StatusLabel.Text = "Upload status: Error Occured while Uploading File.: " + ex.Message;
      }
*****************************************************************

Desværre kan jeg ikke kopiere fejl meddelsen for den hopper hurtigt videre til en ny side.....
Avatar billede keysersoze Guru
29. maj 2011 - 10:28 #9
det interessante, specielt når vi taler .NET, er kildekoden - ikke hvordan det renderede ser ud. Ud fra det du har skrevet kan vi fx ikke se om du har en kontrol ved navn FileUploadControl.

Selvfølgelig kan du også få en fejlmeddelelse - enten ved at kigge i en log hvis den er tilgængelig, slå det fra du har sat ind der redirecter (det gør hverken HTML eller ASP.NET af sig selv). Hvis du mener der redirectes til den gule fejlside er det fejlsiden i ASP.NET og gør du som beskrevet på den side får du den reele fejl.
Avatar billede perneis Nybegynder
29. maj 2011 - 10:35 #10
kan jeg fange dig på skype.....

mit skypenavn er per.neis33
Avatar billede perneis Nybegynder
29. maj 2011 - 10:43 #11
men jeg kan sige at jeg har ikke noget som hedder FileUploadControl
Avatar billede keysersoze Guru
29. maj 2011 - 11:12 #12
Hvis du spørger her på eksperten fremfor skype er jeg sikker på der flere der kan være med til at svare.

du skal have en aspx-side med en .NET fileupload-kontrol med id FileUploadControl hvis din kode skal kunne virke - ASP.NET virker i det hele taget lidt anderledes end normalt da man her arbejder med postbacks og ikke posts til en side angivet i post-attributten. Du kan se nogle eksempler her; http://www.c-sharpcorner.com/UploadFile/mahesh/FileUpload10092005172118PM/FileUpload.aspx - http://msdn.microsoft.com/en-us/library/aa479405.aspx
Avatar billede perneis Nybegynder
29. maj 2011 - 11:26 #13
lige de 2 sider du henviser til har jeg været inde på (samt mange andre) og jeg skal være helt ærlig at jeg få ikke meget ud af det, for mig er det volapyk, jeg har prøvet mange af de ting som stå på siderne men lige meget hjælper det, jeg er dog ret overbevist at det er mig som laver en fejl, men jeg kan ikke finde ud af hvad, hvor og hvordan, det er også derfor jeg spøger her inde om der er en som kan hjælpe mig med at sætte det op, for jeg forstå ikke meget af de ting i skriver her inde, jeg er utrolig glad for at der er nogen som svare det er stort, men når man er så blank som jeg er få man ikke meget ud af det(desværre).......
Avatar billede keysersoze Guru
29. maj 2011 - 12:23 #14
hvis de 2 sider ikke forklarer det godt nok må jeg også melde pas, for jeg kan ikke forklare det bedre end dem.

Et råd jeg dog vil give er, hvis du ikke allerede benytter det, at hente Visual Studio eller WebMatrix og så få stablet en simpel aspx-side på benene dér i første omgang fremfor at forsøge at få det til at virke i en større kontekst.
Avatar billede perneis Nybegynder
29. maj 2011 - 12:32 #15
grunden til jeg har problemer med at forstå det ja et er at koderne ikke siger mig noget da det er et ukendt område for mig men 2 er at jeg er elendig til engelsk....
Avatar billede keysersoze Guru
29. maj 2011 - 13:02 #16
Hent visual studio, lav en ny ASP.NET side, træk en FileUpload-samt en Button-kontrol ind på siden (sørg for at FileUpload-kontrollen får navnet FileUploadControl), dobbeltklik på Button-kontrollen og benyt den kode du skrev i #8.
Avatar billede perneis Nybegynder
29. maj 2011 - 13:06 #17
prøver jeg.....:-)
Avatar billede perneis Nybegynder
29. maj 2011 - 23:47 #18
hmm ja... det gik så ikke så godt var ellers lige så glad, men nej den gik sku ikke, må nok heller holde inde før jeg bliver sindssyg
Avatar billede perneis Nybegynder
29. maj 2011 - 23:51 #19
men fordi jeg har et hovede som en blikdåse med en ærte i skal du stadig have dine point keysersoze.....
Avatar billede keysersoze Guru
30. maj 2011 - 00:06 #20
Udvikling er en profession som andre er tømrer, politi eller skolelærer - det er ikke noget man lærer at mestre på de max 10 timer du har brugt.

Jeg er ked af at jeg ikke har kunnet bringe dig nærmere målet - men behold du bare de point.
Avatar billede perneis Nybegynder
16. juni 2011 - 11:47 #21
Jeg vælger at lukke af her, trist at jeg ikke kom meget videre, men det er ikke nemt for en nybegynder, jeg vælger at tage pointene selv da jeg ikke mener at jeg har fået et svar som svaret på mit spøgersmål.....