Avatar billede pmnielsen Novice
26. maj 2011 - 20:08 Der er 1 løsning

import til google kalender med php.

Hej har lave en php side hvor man kan importere til sin google kalender. Jeg bruger zend framework api til det, og det virker hvis jeg skal importere til hovde kalenderen på min google konto. er der nogen der ved hvordan man importere til en af sine underkalender ?

Her er koden jeg har lavet der efter:
function createEvent (
$client,
$title = 'Tennis with Beth',
$desc='Meet for a quick lesson',
$where = 'On the courts',
$startDate = '2008-01-20',
$startTime = '10:00',
$endDate = '2008-01-20',
$endTime = '11:00',
$tzOffset = '-08')
  {$gdataCal = new Zend_Gdata_Calendar($client);
  $newEvent = $gdataCal->newEventEntry();
  $newEvent->title = $gdataCal->newTitle($title);
  $newEvent->where = array($gdataCal->newWhere($where));
  $newEvent->content = $gdataCal->newContent("$desc");
  $when = $gdataCal->newWhen();
  $when->startTime = "{$startDate}T{$startTime}:00.000{$tzOffset}:00";
  $when->endTime = "{$endDate}T{$endTime}:00.000{$tzOffset}:00";
  $newEvent->when = array($when);
  // Upload the event to the  calendar server  // A copy of he  event as it is recorded on the server is returned
  $createdEvent = $gdataCal->insertEvent($newEvent);
  return  $createdEvent->id->text;}
createEvent($client, 'New years Party ','Ring in the new year with Kim and I',    'Our house',    '2006-12-31', '22:00', '2007-01-01', '03:00', '-08' );
Avatar billede pmnielsen Novice
26. maj 2011 - 20:43 #1
flyttet til katagori ->Programmering->Script->PHP