Avatar billede showbakkwn Nybegynder
26. maj 2011 - 14:07 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Validerings problemer? igen!!!

Godt så jeg prøver igen!! nu har jeg fået alt undtagen en ting til at virke på min hjemmeside (wuhuu) det er i min facebook tag hvor allowtransparency="true" ikke vil genkende... så tænker jeg: det er vel også lige meget den sletter jeg bare for jeg skal endelig ikke bruge den  men hold da helt op så går det galt i min validering!! så kommer der 8 fejl fra i stedet for!!

Indsat kode:

<iframe src="http://www.facebook.com/plugins/likebox.php?href=http%3A%2F%2Fwww.facebook.com%2Fskrivgodt&amp;width=240&amp;colorscheme=light&amp;show_faces=true&amp;stream=true&amp;header=true&amp;height=427" scrolling="no" frameborder="0" style="border:none; overflow:hidden; width:240px; height:720px;" allowtransparency="true"></iframe>

Validering når jeg har hele facebook koden:

Line 51, Column 324: there is no attribute "allowtransparency"
...overflow:hidden; width:240px; height:720px;" allowtransparency="true"></iframe>
&#9993;
You have used the attribute named above in your document, but the document type you are using does not support that attribute for this element. This error is often caused by incorrect use of the "Strict" document type with a document that uses frames (e.g. you must use the "Transitional" document type to get the "target" attribute), or by using vendor proprietary extensions such as "marginheight" (this is usually fixed by using CSS to achieve the desired effect instead).

This error may also result if the element itself is not supported in the document type you are using, as an undefined element will have no supported attributes; in this case, see the element-undefined error message for further information.

How to fix: check the spelling and case of the element and attribute, (Remember XHTML is all lower-case) and/or check that they are both allowed in the chosen document type, and/or use CSS instead of this attribute. If you received this error when using the <embed> element to incorporate flash media in a Web page, see the FAQ item on valid flash.

Valideringen når jeg ikke har allowtransparency="true" med i min facebook kode:

Line 23, Column 28: attributes construct error
    <li><a href="index.html"class="current">Forside</a></li>
&#9993;
Line 23, Column 28: Couldn't find end of Start Tag a line 23
    <li><a href="index.html"class="current">Forside</a></li>
&#9993;
Line 23, Column 55: Opening and ending tag mismatch: li line 23 and a
    <li><a href="index.html"class="current">Forside</a></li>
&#9993;
Line 23, Column 60: Opening and ending tag mismatch: ul line 22 and li
    <li><a href="index.html"class="current">Forside</a></li>
&#9993;
Line 48, Column 5: Opening and ending tag mismatch: div line 21 and ul
</ul>
&#9993;
Line 87, Column 6: Opening and ending tag mismatch: body line 16 and div
</div>
&#9993;
Line 88, Column 7: Opening and ending tag mismatch: html line 2 and body
</body>
&#9993;
Line 89: Extra content at the end of the document
</html>

Plus når jeg gør det her vil den ikke rigtigt kendkende mine tags til css! og min    <div id="main_container"> er helt væk den bliver srot og kan ikke genkendes!!

Håber det giver mening? og i kan hjælpe bliver snart sindssyg :S
Avatar billede majbom Novice
26. maj 2011 - 20:50 #1
allowtransparency er en microsoft-attribut.

altså er den ikke en del af w3c's standard

hvor ligger den kode du viser til sidst, i forhold til iframen?
Avatar billede showbakkwn Nybegynder
26. maj 2011 - 21:08 #2
<iframe src="http://www.facebook.com/ (...) scrolling="no" frameborder="0" style="border:none; overflow:hidden; width:240px; height:720px;" allowtransparency="true"></iframe>
Avatar billede majbom Novice
27. maj 2011 - 15:36 #3
kommer det fra siden I iframen, eller siden der indeholder iframen?

kan man se siden?
Avatar billede showbakkwn Nybegynder
27. maj 2011 - 16:35 #4
hjemmesiden det ligger på hedder tekstdesigner.dk

Altså jeg har bare lagt den der kode ind i en div og koden er den som facebook har givet mig...
Avatar billede majbom Novice
28. maj 2011 - 15:34 #5
den eneste fejl jeg kan se er at du ikke har lukket dit div tag med id="main_content"...
Avatar billede showbakkwn Nybegynder
28. maj 2011 - 17:37 #6
Den er lukket et er også underligt :S men prøv og kør validering under en af undersiderne så kommer den der fejl jeg snakker im op
Avatar billede majbom Novice
28. maj 2011 - 19:06 #7
ja så kommer fejlen om allowtransparency og det er jo som sagt klart eftersom det er en M$ ting...

og så er der nogle manglende alt-attributer på nogle img-tags...

hvad så hvis du fjerner allowtransparency?
Avatar billede showbakkwn Nybegynder
28. maj 2011 - 19:31 #8
så sker der ting og sager :) så er det alle de der fejl

Line 23, Column 28: attributes construct error
    <li><a href="index.html"class="current">Forside</a></li>
&#9993;
Line 23, Column 28: Couldn't find end of Start Tag a line 23
    <li><a href="index.html"class="current">Forside</a></li>
&#9993;
Line 23, Column 55: Opening and ending tag mismatch: li line 23 and a
    <li><a href="index.html"class="current">Forside</a></li>
&#9993;
Line 23, Column 60: Opening and ending tag mismatch: ul line 22 and li
    <li><a href="index.html"class="current">Forside</a></li>
&#9993;
Line 48, Column 5: Opening and ending tag mismatch: div line 21 and ul
</ul>
&#9993;
Line 87, Column 6: Opening and ending tag mismatch: body line 16 and div
</div>
&#9993;
Line 88, Column 7: Opening and ending tag mismatch: html line 2 and body
</body>
&#9993;
Line 89: Extra content at the end of the document
</html>

Kommer op så går den helt galt min hjemmeside :S det er underligt
Avatar billede majbom Novice
28. maj 2011 - 19:47 #9
kan du prøve, så jeg kan se det?
Avatar billede showbakkwn Nybegynder
28. maj 2011 - 20:08 #10
jeps prøver under priser har jeg gjort det nu
Avatar billede majbom Novice
28. maj 2011 - 20:28 #11
hmm, ved ikke om det kan være fordi der ikke er mellemrum mellem
<li><a href="pris.html"
og
class="current">Priser</a></li>
Avatar billede showbakkwn Nybegynder
29. maj 2011 - 01:26 #12
hold da helt op du er en skat :D :D :D nu virker den jo.. tusind tusind tak :D
Avatar billede majbom Novice
29. maj 2011 - 19:31 #13
selv tak ;)
Avatar billede majbom Novice
29. maj 2011 - 21:53 #14
tfp :)