Avatar billede gqo Nybegynder
19. maj 2011 - 19:52 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

netværk på xp pro

Har lavet en ny installation af xp pro, tidligere ingen problem med at gå på nettet, men -

Netkort 1394 virker:
Kan ikke få noget frem med ipconfig, der vises ikke noget:
har kabel netværk fra tdc direkte fra modem, og den kører som den skal (ok på anden pc):

Det undrer mig at der ikke kommer noget frem når via cmd bruger ipconfig, den burde vel vise netkortdata.:

Installation foregik problemfrit:
er løbet tør for ideer??
milijøvariabler ser ok ud.
men der mangler måske QoS-planlægning, der er der ikke.
Er glad for lidt hjælp.
Gert
Avatar billede Blueeyez Mester
19. maj 2011 - 20:00 #1
Gå ind i kontrolpanel, administratio, Computeradministration og vælg enhedshåndtering og se hvilke drivere der ikke er installeret sikkert der du mangler en del drivere?
19. maj 2011 - 20:17 #2
... ligesom du 'mangler ' pænt vende tlbage til dine tidligere spørgsmål -> www.eksperten.dk/list/aabnespoergsmaal/gqo Point ude: 210 ?

... Jo - typisk problem.
99% sikker på at du mangler driversoftware til bla. netkortdelen... og til meget andet hardware i din PC...
Avatar billede gqo Nybegynder
19. maj 2011 - 20:23 #3
Hej igen, ja der mangler sikkert nogle driver,
der er gult ? ved: andre PCI-broenheder
Multimeterskærmkort
PCI Device
Skærmkort (vga kompetibelt)
SM-buscontroller
Ukendt enhed

Men pc kører rigtig godt bortset fra adgang til nettet?
pft. Geert
Avatar billede Blueeyez Mester
19. maj 2011 - 20:41 #4
PCen kører bedre når dens hardware fungerer optimalt som det først gør med driverne det skal bruge
19. maj 2011 - 20:46 #5
...kører rigtig godt ... - Hmmm... grafikmæssigt halter den nok en hel del!!!

Fabrikat, model, type på Hardwaren/PC'en ???

PS: Du skal ikke selv lægge [svar]; er 'reserveret' til (til løsninger og pointgivning), som der står. Når man ser oversigten over spørgsmål, tror folk at der er lagt løsning/svar og så bliver spørgsmålet sprunget over...
Avatar billede gqo Nybegynder
20. maj 2011 - 10:07 #6
Hej igen.
næ, mærkværdigvis kører grafikken ok, og alt kører tilsyneladene ok, så det er bare adgang til nettet der er problemet, stadig.
Apropos afslut indlæg, jeg har ånentbart nogle hænge partier, har dog slået overvågning fra, men kan ikke se hvordan jeg skal afslutte et indlæg korrekt? (dum?) nå
Bundkort: asus A(N-VM CSM m/onboard grafik.
Det der er mærklig, er at det er fra samme disk jeg har installeret fra, og før var der ingen problemer med at komme på nettet; kan godt se at det er lidt tricky, men??
Tak for de hurtige svar..
Gert
Avatar billede Blueeyez Mester
20. maj 2011 - 10:51 #7
Så længe der er drivere der er markeret med den gule trekant som du skriver tidligere oppe så er du IKKE færdig.
Avatar billede gqo Nybegynder
22. maj 2011 - 19:47 #10
Hej'Tak for alle svarene, prøver at hente slimdrivers, og forsøger ad denne vej.
Lukker spørgsmålet.
Mvh. Gert
Avatar billede Slettet bruger
25. maj 2011 - 14:35 #11
Har du hentet og installeret Slimdrivers?
Avatar billede gqo Nybegynder
28. maj 2011 - 10:28 #12
Ja jeg har hentet slimdrivers, men problemet er jo at den kan først anvendes NÅR den kan komme på nettet,, men-men problemet er løst, der mangle ganske rigtig drivere til bundkortet, så alt er nu som det skal være, endnu engang tak for alle svarene!!!
mvh Gert