Avatar billede kaspermb Nybegynder
17. maj 2011 - 17:07 Der er 4 kommentarer

<ul> Hvorfor laver den mellemrum?

Jeg har et lille problem med min hjemmeside. Jeg skal bruge <ul></ul> tagget men den laver et mellemrum til det andet tekst jeg har ovenfor. Hvordan gør jeg så den ikke laver et mellemrum?
Avatar billede gadensgaard Nybegynder
17. maj 2011 - 17:10 #1
Du skal redigere din CSS så den ikke laver padding/margin på din UL, eller det element du har din tekst i. Nærmere kan jeg ikke komme når du ikke har linket til din side.
Avatar billede kaspermb Nybegynder
17. maj 2011 - 17:14 #2
Altså hvad mener du. Et eksempel på min kode ser sådan her ud:

--Kode--
Test
<ul>
    <li>
    Nr.1
    </li>
    <li>
    Nr.2
  </li>
</ul>
--Kode--

og så laver den bare et mellemrum mellem "Test" og punkt "Nr.1"
Er det muligt at du kunne komme med et eksempel på en CSS kode, der kunne bruges. :)
Avatar billede repox Seniormester
17. maj 2011 - 17:31 #3
#2
Det er også den hensigtsmæssige visning af netop blok elementet UL.

Det er 'født' med en margin og en padding, som du kan fjerne ved hjælp af CSS:
ul {
  margin: 0px;
  padding: 0px;
}
Avatar billede gadensgaard Nybegynder
17. maj 2011 - 19:16 #4
Det er sandsynligvis en af de CSS definitioner der er på siden i forvejen der laver mellemrummet. Prøv med repoxs løsning.

Ellers kig på css reset, fx:
http://meyerweb.com/eric/tools/css/reset/