Avatar billede fasterlars Nybegynder
16. maj 2011 - 20:44 Der er 1 løsning

Callback script som kan kontakte Webservice

Hej.

Kort fortalt har jeg lavet en tilmeldings side som afslutter ved at brugeren klikker på betal, bliver viderestillet til et betalingsvindue hostet af betalings-gatewayen Epay.
Så snart brugeren har betalt, tilbyder Epay at kalde et callback script med nogle GET-parametre som jeg kan fange i scriptet.

Jeg ønsker derfor:
1. At lave et script (helst javascript, eller aspx script) som kan fange disse informationer
2. Scriptet sender disse informationer videre til en funktion i min webservice

Men hvordan gør jeg det? Normalt registrerer jeg jo webservicen inde på min aspx side således:

<asp:ScriptManager runat="server">
    <Services>
      <asp:ServiceReference Path="~/WebService.asmx" InlineScript="true" />
    </Services>
    </asp:ScriptManager>

Men det giver jo ikke rigtig nogen mening her, eftersom der ikke er en klient som læser og bruger denne opsætning af webservicen.
Så hvordan kan jeg lave et script der kan kalde min webservice?

Tak for jeres tid :)

Mvh
Lars
Avatar billede fasterlars Nybegynder
15. juli 2011 - 07:18 #1
Løsningen er blot at lave en helt alm. aspx side og i codebehind at fange POST/GET data fra querystring.. Intet hokus pokus :)