Avatar billede weinreich Nybegynder
13. maj 2011 - 16:01 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Android: ListView og Cursor

Jeg har et problem med at få data fra en cursor ned i et listview...

Jeg er kommet frem til følgende kode men det vil bare ikke vise noget resultat:

Cursor cur = dbHelper.myDataBase.query("Item", new String[] {"_id", "Name", "Rank", "Description"}, "Name like '%" + etSearch.getText() + "%'", null, null, null, "Name", "100");
        cur.moveToFirst();

        if(cur.getCount() == 0)
        {
            TextView tvItems = (TextView) findViewById(R.id.tvItems);
            tvItems.setText("No items matched your query");
        }
        else if(cur.getCount() == 1)
        {
            setContentView(R.layout.itemview);
            final TextView tvName = (TextView) findViewById(R.id.tvName);
            tvName.setText(cur.getString(1));

            final TextView tvRank = (TextView) findViewById(R.id.tvRank);
            tvRank.setText(cur.getString(2));

            final TextView tvDescription = (TextView) findViewById(R.id.tvDescription);
            tvDescription.setText(cur.getString(3));
        }
        else
        {
            /*final ListView lvItems = (ListView) findViewById(R.id.lvItems);

            ListAdapter adapter = lvItems.getAdapter();*/

            //Trying to get it to work with an adapter
            final ListView lvItems = (ListView) findViewById(R.id.lvItems);

            String[] from = new String[]{"Name", "Rank"};
            int[] to = new int[] {R.id.tv1, R.id.tv2};

            SimpleCursorAdapter adapter = new SimpleCursorAdapter(this, R.layout.listofitems, cur, from, to);

            lvItems.setAdapter(adapter);
        }
        cur.close();

        dbHelper.close();

Desuden har jeg main.xml:
<?xml version="1.0" encoding="utf-8"?>
<LinearLayout xmlns:android="http://schemas.android.com/apk/res/android" android:orientation="vertical" android:layout_width="fill_parent" android:layout_height="fill_parent">

    <EditText
        android:id="@+id/etSearch"
        android:layout_height="wrap_content"
        android:layout_width="fill_parent"
        android:text="@string/et_search"
    />

    <Button
        android:id="@+id/btnSearch"
        android:layout_height="wrap_content"
        android:layout_width="wrap_content"
        android:text="@string/btn_search"
        android:onClick="SearchForItem"
    />

    <TextView
        android:id="@+id/tvItems"
        android:layout_height="wrap_content"
        android:layout_width="fill_parent"
        android:text=" "
    />

    <ListView
        android:id="@+id/lvItems"
        android:layout_width="fill_parent"
        android:layout_height="fill_parent"
      />
</LinearLayout>

or listofitems.xml:
<?xml version="1.0" encoding="utf-8"?>
<LinearLayout xmlns:android="http://schemas.android.com/apk/res/android" android:orientation="vertical" android:layout_width="fill_parent" android:layout_height="fill_parent">

    <TextView
        android:id="@+id/tv1"
        android:layout_height="wrap_content"
        android:layout_width="wrap_content"
        android:text=" "
        android:textColor="@color/app_maincolor"
    />

    <TextView
        android:id="@+id/tv2"
        android:layout_height="wrap_content"
        android:layout_width="wrap_content"
        android:text=" "
        android:textColor="@color/app_maincolor"
    />
</LinearLayout>

Er der nogen der kan komme med et bud på hvorfor der ikke bliver vist noget?
Avatar billede weinreich Nybegynder
13. maj 2011 - 16:09 #1
Jeg vil lige tilføje at cursoren indeholder data... det kode som er udkommenteret hvis count > 1 har jeg fået til at vise noget.

Jeg kan også sige at hvis der er en række i resultatet loader den fint det andet view og viser informationer om det ene resultat.
Avatar billede weinreich Nybegynder
01. juni 2011 - 16:26 #2
Jeg har fundet en løsning (næsten) så jeg lukker spørgsmålet.