Avatar billede januse Nybegynder
12. maj 2011 - 11:56 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Domino 7 server ignorerer mails fra andet subnet

Min kopimaskine kan scanne og maile det scannede dokument gennem en mailserver (Domino 7.0.3). Det har virket helt fint indtil videre, men nu er kopimaskinen flyttet over på et andet netværk. Domino er stadig på det gamle. Disse 2 netværk har fuld forbindelse gennem en ISA-server, men kopimaskinen kan nu ikke sende mails gennem Domino serveren.

Port 25 trafikken strømmer uhindret igennem ISA'en og en packet sniffer viser også, at SMTP trafikken kommer til maskinen med Domino serveren, men det virker som om, at Domino ikke tillader mails sendt fra det nye netværk.

Konsollen i Domino giver ingen informationer overhovedet.

Kan I hjælpe mig med dette problem? Er der noget andet jeg har overset? Jeg tænker, at det er underligt, at konsollen ingen informationer giver om dette...

Mvh Janus
Avatar billede vivler Nybegynder
12. maj 2011 - 12:24 #1
Hej Janus

Et vildskud kunne være at i køre med "SMTP inbound controls" og du ikke har defineret maskinen ip adr.i "Exclude these connicting hosts from anti-relay checks" Der har vi interne maskine, der skal have lov til at sende udgåenden mail ud vi vores interne Doninoserver.. Husk IP adr skal srå i [ ]
Avatar billede januse Nybegynder
12. maj 2011 - 12:39 #2
Hej Vivler!

Tak for dit hurtige svar!

Jeg har tjekket settings, og de er som følger:

Inbound Relay Enforcement
----------------------------------------
Perform Anti-Relay erforcement for these connecting hosts: None
Exclude these connecting hosts from anti-relay checks: [192.168.0.12]
Exceptions for authenticated users: Allow all authenticated users to relay

Vores gamle netværk er et 172.16.0.xxx
Det nye er et 192.168.0.xxx

192.168.0.12 er printeren.

Den er sat op til at sende med mailadresssen scanner@<vores domæne>.dk, der er ingen bruger oprettet på Domino med denne mailadresse, men det har virket fint, da kopimaskinen stod på det gamle netværk...

Mvh Janus
Avatar billede januse Nybegynder
12. maj 2011 - 12:49 #3
Update:

Årsagen til, at der er 2 netværk er, at det gamle skal nedlægges, men vi kan ikke gøre det på én gang, så tingene bliver flyttet over stille og roligt. Eksempelvis har vi ikke flyttet klienter over på det nye netværk.

Nu har vi så testet med en klient på det nye netværk, og nu kan klienten ikke forbinde til Domino serveren, hvis netværkene er sat koblet med Routing. Er det NAT, så virker det. Netværkene skal kobles via Routing.

Ergo er det ikke bare SMTP trafik, det er vist al trafik fra 192.168-netværket der ikke bliver tilladt.

Mvh Janus
Avatar billede januse Nybegynder
12. maj 2011 - 16:18 #4
Problemet løst .. det var et gateway problem. Trafikken kommer fra 192.168.0.x, men Domino har gateway 172.16.203.x. Vi lavede en static route på Domino serveren og så virker det hele!

Mvh Janus