Avatar billede Hejsaminven Nybegynder
10. maj 2011 - 17:05 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Ny computer !

Hey skal til at købe en ny computer og har kigget på en føniks computer til 8110 KR ville bare høre om det er en god computer til prisen

Føniks Intel i7 MediO+ Gamer I

Intel Core i7-950 3.0GHz 8MB S-1366

ASUS P6X58D-E X58 S-1366

6GB DDR3 1333MHz Kingston (3x2GB)

1024MB ASUS ATI EAH5770 CuCore DDR5 PCI-E

1TB Samsung F3 SpinPoint 7200rpm 32MB SATA2

Antec Dark Fleet Series DF-10 u/PSU

750W Energon EPS-750 130mm

Arctic Cooling Freezer Xtreme Rev2 Multi

22x Samsung DVD/RW DL Sort SATA

Linksys Wireless 300Mbps P
Avatar billede Blueeyez Mester
10. maj 2011 - 17:29 #1
Hvad skal den kunne trække? Og  må nok sige det der er lidt i overpris for den hardware^^
Avatar billede Fireaim1 Nybegynder
10. maj 2011 - 17:37 #2
Det er godt ikke det mest imponerende hardware til den pris synes jeg.

Hvis du skal spille, så vil jeg foreslå denne pc:
http://topdata.dk/product.asp?product=7559

Den er meget bedre.
Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
10. maj 2011 - 18:00 #3
Det er nok en god idé at tjekke Trustpilot først.

http://www.trustpilot.dk/review/www.fcomputer.dk
Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
10. maj 2011 - 18:03 #4
Men mht. til hardwaren, 1024MB ASUS ATI EAH5770 CuCore DDR5 PCI-E er ikke optimalt til gaming, medmindre du selvfølgelig kun spiller meget små og ikke krævende spil, hvis du vil game rigtigt skal du som minimum op i HD6850/6870.

Og Energon PSU'er er IKKE kvalitet, bare så du ved hvad du køber. Til den pris er det da næsten en grov provokation at montere lav kvalitets hardware i maskinen.
Avatar billede Hejsaminven Nybegynder
10. maj 2011 - 19:46 #5
Som den lille IT noob jeg er ved jeg jo ikke meget om det hele men så den computer Fireaim1 sendte super stærk computer mega gode anmeldelser tror squ det bliver den medmindre der er andre der passer til mine behov ?

skal kunne spille de fleste/alle nye spil 99% clean det er sådan set mine behov udover en film engang i mellem
men skal selvfølig og kunne køre når virusprogrammet tykker sig igenem mine filer
Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
10. maj 2011 - 20:25 #6
Den fra Topdata er langt bedre end den fra føniks computer, der er himmelhvid til forskel.
Avatar billede Hejsaminven Nybegynder
10. maj 2011 - 20:39 #7
så du vil stærkt anbefale den ?
Avatar billede Fireaim1 Nybegynder
10. maj 2011 - 20:41 #8
Det vil jeg i hvert fald, den har både en stærk processor og et grafikkort der kan tage det meste på max, så det et rigtigt godt valg.
Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
10. maj 2011 - 20:42 #9
#7 Nej overhovedet ikke. Faktisk har jeg dårlig erfaring med Topdata's PC'er ligesom at jeg også har dårlig erfaring med Topdata's kundeservice.

Men i kontrast til Føniks computeren, så er den fra Topdata overlegen.

Topdata:

Nvidia GTX 580.

Føniks:

ATI EAH5770.

Så der er absolut intet at rafle om, plus at Topdata PC'en bruger en kvalitets PSU fra Corsair, hvorimod Føniksen bruger en lavkvalitets Energon.
Avatar billede Hejsaminven Nybegynder
10. maj 2011 - 20:46 #10
hvad vil du så anbefale ?
Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
10. maj 2011 - 21:02 #11
#10 Hvis du har tillid til Topdata's kundeservice, så syntes jeg at du skal tage den.

http://topdata.dk/product.asp?product=7559

INTEL i5 2500K
GTX580, NVIDIA GEFORCE
700W 80+ CERTIFIED CORSAIR PSU
GIGABYTE P67A-UD3-B3

Så bottom line: God cpu, godt gfx, god psu og godt bundkort, og så kan du tilmed frit vælge hvilket kabinet du vil have.

http://www.trustpilot.dk/review/www.topdata.dk

De fleste ser ud til at have gode oplevelser med Topdata, så den burde du kunne købe med ro i sindet, prisen er også ganske fornuftig.

Jeg bliver bare nødt til at være ærlig i min rådgivning, og da jeg har tidligere dårlig erfaring med Topdata er jeg nødt til at gøre opmærksom på dette. Men, de ser ud til at have forbedret sig, og de tager faktisk kundernes henvendelser på Trustpilot seriøst, så jeg ville sige god for denne PC.
Avatar billede Hejsaminven Nybegynder
10. maj 2011 - 21:21 #12
Super så bliver det DEN jeg køber :)
Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
10. maj 2011 - 21:38 #13
Velbekomme. Og hvor var det godt at vi fik reddet dig for at købe den PC fra Føniks, grafikkortet ATI EAH5770 kan på ingen måde bruges til at spille spil med alt på max, og til en pris på 8110 kr,- er det næsten pinligt at bruge en lavkvalitets Energon PSU.