Avatar billede Slettet bruger
10. maj 2011 - 14:25 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

.htaccess og rewrite

Hej!
Jeg ved godt der er 4.000 spørgsmål om det, men kan simpelthen ikke finde ud af det!

Jeg har disse adresser:

index.php?action=for_sale&page=show&id=1

index.php?action=parts&page=show&id=3

Kan de gøres pænere..?

Har stirret mig fuldstændig blind på det, så håber på jeres hjælp!

Morten
Avatar billede phillips Nybegynder
10. maj 2011 - 14:47 #1
For den første:

RewriteRule /til-salg/vis/([0-9]+) /index.php?action=for_sale&page=show&id=$1

Du kan selvfølgelig selv bestemme, om der skal stå "til-salg" og "vis" eller noget andet. Du kan også gøre det endnu kortere:

RewriteRule /annonce/([0-9]+) /index.php?action=for_sale&page=show&id=$1
Avatar billede Slettet bruger
10. maj 2011 - 15:07 #2
Kan det kringles således at jeg samtidig kan gå ind på /til-salg/ ? og /til-salg/vis/?
Avatar billede Slettet bruger
10. maj 2011 - 15:09 #3
- Og så virker dine eksempler ikke. Er det eventuelt mig der mangler noget..?

RewriteEngine on

RewriteRule /annonce/([0-9]+) /index.php?action=for_sale&page=show&id=$1

Burde det ikke være sådan..?
Avatar billede phillips Nybegynder
10. maj 2011 - 15:23 #4
Ups, sorry - havde et par skråstreger for meget :-)
Du får lige hele filens indhold.

RewriteEngine on
RewriteRule til-salg/([0-9]+) index.php?action=for_sale&page=show&id=$1
RewriteRule til-salg/vis/([0-9]+) index.php?action=for_sale&page=show&id=$1

Det burde sende både /til-salg/? og /til-salg/vis/? videre korrekt.
Avatar billede Slettet bruger
10. maj 2011 - 15:29 #5
Det begynder at nærme sig :)

Hvad så hvis jeg bare vil gå ind på /til-salg/ og så redirecter den til index.php?action=for_sale ?
Avatar billede phillips Nybegynder
10. maj 2011 - 15:31 #6
Så burde dette virke (ikke teste):
RewriteRule til-salg index.php?action=for_sale

Begynder du at se logikken? ;-)
Avatar billede Slettet bruger
10. maj 2011 - 15:37 #7
Ja, det hjælper på det :)!

Du får mange tak!

Smider du et svar?
Avatar billede phillips Nybegynder
10. maj 2011 - 15:40 #8
:-)