Avatar billede Slettet bruger
09. maj 2011 - 02:16 Der er 10 kommentarer

Hvordan sletter jeg Searchqu?

Min veninde kom ved et uheld til at installere toolbaren "Searchqu" på min computer, da hun åbnede en fil med bandoo.
Denne toolbar dukker op hver gang, jeg åbner et nyt faneblad, og den forhindrer mig i at åbne sider, som jeg tidligere har kunnet åbne. Desuden gør den min internetforbindelse langsom.

Jeg vil meget gerne af med Searchqu - den gør ingenting godt for mig eller min computer.
Jeg bruger styresystemet Windows 7 og Internet Explorer.

Jeg ar søgt på nettet for at finde en løsning på mit problem, men alle de forklaringer, jeg har fået, virker svært overskuelige, og jeg har ikke lyst til at slette andet på min computer end denne eksakte toolbar.

Jeg håber, I kan hjælpe mig med at slette det, da det er ved at drive mig til vanvid.
Avatar billede Fireaim1 Nybegynder
09. maj 2011 - 02:33 #1
Prøv og se om den ligger inde i "Fjern eller rediger programmer" hvis den gør det så højreklik på den og tryk fjern. Se så om det har fjernet den.

Hvis det ikke hjalp så prøv og download Ccleaner og sæt den til at kører. Og se om den har fjernet det.

Og hvis intet af det har virket så prøv at følge dette:
http://www.computing.net/answers/security/how-do-i-get-rid-of-searchqu/31089.html

(Kig på indlæg nummer #5)
Avatar billede Slettet bruger
09. maj 2011 - 03:34 #2
Jeg forsøgte med Ccleaner, men jeg er bange for, at jeg vil få sletter brugbare informationer på min computer.
I stedet fandt jeg frem til at deaktivere "Bandoo" under tilføjelsesprogrammer, så nu virker det til at være lidt bedre.
Hvis ikke, må jeg forsøge med dit forslag igen.
Mange tak for hurtigt svar.
09. maj 2011 - 06:47 #3
Velkommen til E. ...

Hvilken IE Version ?

Du burde da kunne bruge
...[kontrolpanel] [Programmer og funktioner] [BandooToolbar] - Fjern...

---

CCleaner er fin nok - se her ->
www.alt-til-windows.dk/?Artikler/CCleaner-GuideTilOptimeringAfVista/763
Avatar billede noltus Novice
09. maj 2011 - 08:16 #4
Gå ind i aktivere/deaktivere tilføjelsesprogrammer i IE der kan du deaktivere den
Avatar billede Slettet bruger
10. maj 2011 - 04:14 #5
Jeg tror jeg bruger IE version 8.
Jeg har deaktiveret Bandoo Toolbar og dertilhørende Searchqu, men det er ikke muligt at fjerne det.
10. maj 2011 - 06:44 #6
...men det er ikke muligt at fjerne det. ... ? Hvad sker der da ???
Avatar billede Slettet bruger
10. maj 2011 - 16:04 #7
Bandoo findes ikke under "programmer og funktioner". Og når jeg går inder under "Administrer tilføjelsesprogrammer" står der, at jeg kan deaktivere Bandoo og Searchqu, men jeg kan ikke fjerne det. Knappen "Fjern" kan ikke trykkes.
10. maj 2011 - 21:57 #8
Avatar billede Slettet bruger
09. juni 2011 - 03:11 #9
Mange tak for hjælpen. Det er nu løst.
09. juni 2011 - 06:57 #10
Øhhhh... (nedlagt brugerprofil) ???