Avatar billede UserInNeed92 Nybegynder
08. maj 2011 - 22:49 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Pc for varm?

Hej Experten,
Min PC (Acer Aspire M5630) går ofte i power saving mode af sig selv, og kan ikke "vækkes" op igen. Jeg bliver her nødt til at slukke og tænde for pc'en, som eneste mulighed.

Har tidligere oprettet dette spørgsmål, men sidste gang med henblik på PSU'en som problemet. Har endnu ikke skiftet denne, men vil lige sikre mig at problemet ikke ligger ved temperaturen?

Ved at køre PC Wizard 2010, viser den bla.: TMPIN1 128 *C.
kunne dette være problemet istedet?
Avatar billede Slettet bruger
08. maj 2011 - 23:19 #1
Ja der er ikke noget i en computer, som må være bare i nærheden af 128 grader. ventilatorerne både på CPUén og på kassen er måske fulde af støv?
Avatar billede Slettet bruger
08. maj 2011 - 23:26 #2
Du kan se mine temp. til sammenligning, men selvfølgelig kan de ligge højere ved større belastning.
http://imageshack.us/photo/my-images/101/speedfansl.jpg/
Avatar billede UserInNeed92 Nybegynder
08. maj 2011 - 23:42 #3
Åbnede caset for første gang i sidste uge, og jo, den var skam meget støvet! Har rengjort for så vidt muligt jeg umiddelbart kunne komme til.

Jeg kan godt se en væsentlig forskel :b. Mit grafikkort ligger også oppe på 72 grader.

Problemet har også tidligere været der, men måske kun en énkelt gang dagligt. Siden jeg har fået ny computerskærm, som kan få større udbytte af grafikkortet, er problemet opstået konstant.
Avatar billede Fireaim1 Nybegynder
08. maj 2011 - 23:44 #4
Kunne du ikke prøve at måle med et andet program? Bare for at se om PC Wizard måler forkert.

Den temperatur virker helt urealistisk høj synes jeg.
Avatar billede Slettet bruger
08. maj 2011 - 23:49 #5
Avatar billede UserInNeed92 Nybegynder
09. maj 2011 - 00:07 #6
målinger med speedfan:

ud for disse, er der billedet af en flamme.

GPU 73
CPU 65
LOCAL 56
Remote 2 65

ud for disse, er der pile, der peger needad.

Temp 1: 32
Temp 2: -128
Temp 3: 17
HD0: 38
Temp 1: 30
Avatar billede Fireaim1 Nybegynder
09. maj 2011 - 00:13 #7
Er det imens den arbejder eller når den laver ingenting?
Avatar billede UserInNeed92 Nybegynder
09. maj 2011 - 00:20 #8
ingenting laver + caset på siden er fjernet. Den har stået sådan i en små 2 timer, uden rigtigt at lave noget
Avatar billede Fireaim1 Nybegynder
09. maj 2011 - 00:40 #9
Så er jeg rimelig sikker på at det er din processor der bliver for varm, den må højest komme op på 70-71 grader, og hvis den er 65 grader når den ikke laver noget så kommer den hurtigt derop lige så snart du bruger pc'en.

Jeg kan se at du har renset for støv, men har du også renset kølegrillen på processor køleren? Der kan godt sidde en masse støv der så den ikke kan komme af med varmen.
Avatar billede UserInNeed92 Nybegynder
09. maj 2011 - 10:06 #10
Nu har jeg bestilt en helt ny cpu køler :) så må vi jo håbe at problemet lagde der ^^
Avatar billede Slettet bruger
09. maj 2011 - 12:31 #11
Men husk nu som der står i #9, at ribberne som ventilatoren sidder på, skal også være rene. Nogle bruger en lille flaske med trykluft, men ikke inde i stuen:)
Avatar billede UserInNeed92 Nybegynder
09. maj 2011 - 19:40 #12
Skal jeg huske :)
Avatar billede Slettet bruger
11. maj 2011 - 11:49 #13
Husk også at lukke spørgsmålet:)
Avatar billede Slettet bruger
14. maj 2011 - 10:32 #14
Dropper overvågning af det gamle spørgsmål.
Avatar billede UserInNeed92 Nybegynder
25. maj 2011 - 22:59 #15
Hej allesammen,
Underskylder ikke tidligere at have lukket denne tråd, men ville sikre at den nye CPU køler ville løse problemet. Jeg har nu endelig fået denne tilsluttet (har klaret mig med at tage den ene side af caset indtil nu). Har fulgt instruktionen, men noget ser ud til ikke at virke? Når PC'en tændes, lyder en "brummen" fra PC'en, og PC'en kommer ingen vegne med opstart. - Skærmen siger blot "DVI Power Saving Mode"..
Avatar billede UserInNeed92 Nybegynder
25. maj 2011 - 23:00 #16
*Hov! Glemte at tilføje: Nogle idéer til hvad dette kan skyldes?
Avatar billede UserInNeed92 Nybegynder
26. januar 2012 - 09:20 #17
For at lukke denne gamle tråd:
Problemet lå ved CPU cooleren, og det hjalp da denne blev skiftet.
Det ydeligere problem: "DVI Power Saving Mode" skyldtes en mindre monteringsfejl (En manglende skrue i motherboard).