Avatar billede UserInNeed92 Nybegynder
03. maj 2011 - 17:14 Der er 20 kommentarer og
1 løsning

Ny Strømforsyning

Hej Experten,
Min PC (Acer Aspire M5630) går ofte i power saving mode af sig selv, og kan ikke "vækkes" op igen. Jeg bliver her nødt til at slukke og tænde for pc'en, som eneste mulighed.

Jeg har søgt diverse forums og kommet frem til at problemer højst sansynligt ligger i min Power supply. Måske yder den ikke længere optimalt?

Så her kommer mit spørgsmål til jer: Kan jeg udskifte mit power supply, med et hvilket som helst andet? Og i så fald, nogle anbefalinger?

På forhånd tak :)
- UserInNeed92
Avatar billede Blueeyez Mester
03. maj 2011 - 18:29 #1
Hvorfor deaktiverer du ikke blot "power saving"?
Avatar billede tiger_dk Mester
03. maj 2011 - 18:29 #2
Hvor stor er PSU'en i maskinen ? Er den meget støvet ?
Avatar billede UserInNeed92 Nybegynder
03. maj 2011 - 19:02 #3
Blueeyez:
Den skifter ikke til power saving mode, fordi den ikke er blevet benyttet i en angivet periode af tid, men de mærkeligste tidspunkter, som f.eks, mens jeg sidder i fuld benyttelse, i form af gaming.

Tiger:dk:
Har for få dage siden prøvet at rengøre computeren for støv. PC'en var temmeligt støvet, men PSU'en i sig selv var ikke specielt støvet, men selv efter at have rengjort PC'en, oplever jeg dette problem.
Avatar billede UserInNeed92 Nybegynder
03. maj 2011 - 19:04 #4
btw - PSU'en er en 300 watt.
Avatar billede Slettet bruger
03. maj 2011 - 19:15 #5
Hvad med "grillen" over CPUén? er den fri for støv!
Avatar billede UserInNeed92 Nybegynder
03. maj 2011 - 19:25 #6
ja
Avatar billede UserInNeed92 Nybegynder
03. maj 2011 - 19:28 #7
Men da nu PSU'en hovedsagligt er, hvad der er blevet kritiseret i anmeldelser af denne pc, tænker jeg det måske er en god idé at skifte denne helt?
Avatar billede Slettet bruger
03. maj 2011 - 19:36 #8
Hvis du har haft "grillen" af, hvad så med kølepasta???
Avatar billede UserInNeed92 Nybegynder
03. maj 2011 - 20:03 #9
kunne jo så måske være en mulighed :)

men personligt foretrækker jeg nok at skifte hele PSU'en, da 300 watt ikke er noget videre at råbe hurra for.
- Hvilket bringer mig tilbage til mit originale spørgsmål: Kan jeg udskifte mit power supply, med et hvilket som helst andet? Og i givet fald, nogle anbefalinger?
Avatar billede Blueeyez Mester
03. maj 2011 - 20:17 #10
#9 Hvilken PSU har du nu? Mærke, model, ean, watt, hvilke kabler er der i brug fra den? og hvilke kabler er der?
Avatar billede Slettet bruger
03. maj 2011 - 20:28 #11
Hvis du har haft "grillen" af uden at tilføre kølepasta stopper din CPU efter ca 5 minutter, sådan er det bare.

Så bryd sammen og tilstå :-)
Avatar billede UserInNeed92 Nybegynder
03. maj 2011 - 20:39 #12
Haha :D! Indrømmer at jeg ikke har skillet PSU'en ad :) Men jeg har rengjort PC'en for så meget støv som overhovedet muligt (uden at skille diverse komponenter ad), hvor jeg stadig oplevede samme problem, når PC'en skal yde den smule mere, ved f.eks. gaming.
Da problemet stadig opstod, undersøgte jeg reviews for min pc. Stort set intet review (proffesionelt, som brugerbedømt) kommer uden om at kommentere at PC'ens største mangel formegentligt er strømforsyningen, besluttede jeg mig fast på at udskifte hele dette komponent.

hvilket igen igen :D! bringer mig tilbage til mit udgangspunkt: Kan jeg udskifte mit power supply, med et hvilket som helst andet? Og i givet fald, nogle anbefalinger?
- Det skulle vidst også fremgå lettere tydeligt, at dette var, hvad jeg fiskede efter ;)
Avatar billede Slettet bruger
03. maj 2011 - 20:48 #13
He he:-) Selvfølgelig kan du skifte PSU så længe den passer i kabinettet. giv den 4-600W
Avatar billede Blueeyez Mester
03. maj 2011 - 20:52 #14
Nej du kan ikke bruge hvilken som helst, du skal finde en som har enten samme stik eller samme stik inkl evt flere.. og som skrevet en 4 - 600 W er et godt valg da du så senere kan opgradere andre dele
Avatar billede Blueeyez Mester
03. maj 2011 - 21:00 #15
Hvad med kapaciteten?
Avatar billede Blueeyez Mester
03. maj 2011 - 21:02 #16
Hov fejl indlæg :I
Avatar billede Slettet bruger
03. maj 2011 - 21:05 #17
Skrug dog den PSU ud af kabinettet og tag den med ned i forretningen. Så finder de hurtigt en erstatning, og problemet er løst.
Avatar billede Slettet bruger
03. maj 2011 - 21:06 #18
Det er næsten som at skifte en pære :-)
Avatar billede UserInNeed92 Nybegynder
03. maj 2011 - 21:40 #19
Rigtig godt alternativ :) Men PC'en er ældre end de 2 år, som garantien rækker over. Dette betyder en væsentlig større regning, hvis jeg skulle købe komponenterne ved en tredjeparts forhandler, i forhold til at købe komponenterne via. nettet, som ofte kan springe et led i værdikæden over. :)
Og da jeg også lige har fået mit headset ødelagt, ville det være at slå to fluer med ét smæk, hvis jeg kunne nøjedes med at betale fragt én enkelt gang ;)
Avatar billede Slettet bruger
03. maj 2011 - 22:24 #20
En PSU koster vel ikke mere end 3-400kr i en butik. Har selv lige købt en CPU køler med Gas :-) til 275.- Og det har redet min røv fra et nyt bundkort
Avatar billede UserInNeed92 Nybegynder
03. maj 2011 - 22:46 #21
Til Blueeyez, 10#: Da jeg ikke selv er en hærdet PC ekspert, kan jeg kun sige, hvad jeg kan se via. forums: fsp 300-60THA(1), hvilket operere med: Main 20+4 pin (1), P4 Pin (1), Molex 4 Pin (4), FSS 4 Pin (1) og Serial Ata 15 Pin (1). Hvilken af disse der er tilsluttet i min PC, skal jeg ikke lige kunne sige, før imorgen.