Avatar billede angelenglen Nybegynder
27. april 2011 - 11:35 Der er 1 løsning

Migrering af sites fra IIS6 til IIS7

Jeg har en webserver på Server 2003 der kører IIS6, og hoster ca. 100 sites.

Jeg skal nu have udskiftet serveren, da den har udtjent sin værnepligt, men den nye server kører Server 2008 og IIS7.

Er der en let måde at eksportere alle sites (og tilhørende indstillinger) fra IIS6, og importere den igen på IIS7?

Jeg er primært ude efter en løsning der kun tager selve indstillinger osv - ikke filerne, den kan jeg flytte selv.

Jeg har bare ikke lyst til at skulle gennemgå de mange sites enkeltvist og tjekke samtlige indstillinger (parent paths, host headers, authentication, etc etc etc.)

Jeg har kigget lidt på Microsofts egen "Web Deploy 2.0", men kan ikke få den til andet end at tage både indstillinger og filer med i pakken, og jeg er som sagt kun interesseret i indstillingerne - filerne fylder alt for meget til at jeg vil have dem med i backup'en/export'en, det tager alt for lang tid.
Avatar billede angelenglen Nybegynder
10. juni 2011 - 09:49 #1
Lav backup af gamle IIS med følgende script (på den gamle server):
        @set temp=d:\temp
        @set tmp=d:\temp
        msdeploy -verb:sync  -source:webServer60 -dest:package=webServer60.zip,encryptPassword=passw0rd -disableLink:ContentExtension >> create_bak.log

    Test indlæsning af backup med følgende script (på den nye server):
        @set temp=d:\temp
        @set tmp=d:\temp
        msdeploy -verb:sync  -dest:webServer60 -source:package=webServer60.zip,encryptPassword=passw0rd -disableLink:ContentExtension -whatif >> restore_bak_whatif.log

    Hvis ingen fejl, så indlæs backup med følgende script:
        @set temp=d:\temp
        @set tmp=d:\temp
        msdeploy -verb:sync  -dest:webServer60 -source:package=webServer60.zip,encryptPassword=passw0rd -disableLink:ContentExtension >> restore_bak.log

Husk at dett tager ALLE settings med, incl. brugernavn og kodeord på den bruger der bruges til annonym adgang (IUSR_<machinename>)
Dvs. husk enten at oprette en bruger magen til, eller ret indstillingerne på den nye server:
    Server -> Sites -> -> Authentication (Under IIS) --> Anonymous Authentication, klik "Edit..." til højre.

ps. temp og tmp sættes kun for at kunne bestemme hvor den placerer midlertidigere filer under operationen, som default bruges systemdefault på C-drevet.
Hvis du har masser plads på C-drevet, kan du droppe at sætte temp/tmp variablerne.