Avatar billede it-interesseret Nybegynder
27. april 2011 - 08:32 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Må man stoppe en mysqlcheck tråd som kører en optimze?

Hej alle

Jeg har kørt denne på vores mysql server:

c:\Program Files\MySQL\MySQL Server 5.1\bin\mysqlcheck.exe" --user=root --password=xxxxxxxxx --all-databases --optimize --silent

Den kommer ikke videre, det kørte halvvejs igennem og kom ikke videre. Jeg lader den stå nogle timer endnu.

Hvad sker der, hvis jeg afliver mysqlcheck-tråden? Kan jeg så risikere at miste data?

På forhånd mange tak :-)
Avatar billede it-interesseret Nybegynder
27. april 2011 - 08:38 #1
Fandt selv svaret:

Warning

Killing a REPAIR TABLE or OPTIMIZE TABLE operation on a MyISAM table results in a table that is corrupted and unusable. Any reads or writes to such a table fail until you optimize or repair it again (without interruption).
Avatar billede it-interesseret Nybegynder
27. april 2011 - 10:36 #2
Jeg kan se, at den har 4 tråde, som alle gør:
optimize table general_log

Der sker ikke noget. Vil I tro, at jeg kan aflive de tråde (uden at skabe problemer)?
Avatar billede it-interesseret Nybegynder
27. april 2011 - 10:56 #3
General_log flyder så også lige 5 GB ;-)

Det er åbenbart en gammel rest, da jeg kørte med det logging.

Jeg tror, at jeg fyrer følgende af sted, når optimzen engang er færdig:

TRUNCATE table mysql.general_log;

Eller måske jeg allerede nu kan afbryde optimzen og lave en truncate på general_log tabellen?
Avatar billede it-interesseret Nybegynder
18. juni 2011 - 09:04 #4
lukker og slukker