Avatar billede plippert Nybegynder
25. april 2011 - 18:59 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Hvilken version, skal installeres?

Jeg har en ældre macbook pro (A1212 hedder den bagpå) som ikke har installeret OS og jeg kan ikke få lov til at installere fra dvd til min nye MBP. Når jeg prøver får jeg bare en besked på skørmen om at styresystemet ikke kan installeres på computeren. Jeg har fulgt forskellige guides, og skiftet til helt ny HDD, men det virker ikke. Så tænker jeg, at det må være fordi det er for nyt OS jeg prøver at installere. MEN jeg kan ikke finde ud af hvilket OS der skal installeres på mac'en. Kan nogen hjælpe med et link til noget køb/download?

(link til specs, hvor jeg ikke kan finde OS:  http://www.powerbookmedic.com/manual.php?id=3&comments=all )
Avatar billede claes57 Ekspert
25. april 2011 - 19:12 #1
du kan sikkert kun indlæse det system, som den var født med; og typisk sælges de gamle versioner ikke, da folk SKAL opgradere til nye maskiner (har de valgt). Ellers prøv med linux...
Avatar billede straszek Praktikant
25. april 2011 - 19:17 #2
Du kan fint installere nyeste os på maskinen, du kan bare ikke installere en version der "høre til " en anden macbook.

Du skal købe en "ren" udgave af osx og installere den. Den kan købes hos apple, hos humac, eblehuset eller fona.

flere oplysninger om din mac book http://www.everymac.com/systems/apple/macbook_pro/stats/macbook-pro-core-2-duo-2.33-17-specs.html
Avatar billede plippert Nybegynder
25. april 2011 - 19:34 #3
hvad hedder sådan en "ren" version? kan man downloade den et sted?
Avatar billede straszek Praktikant
25. april 2011 - 19:36 #4
Avatar billede plippert Nybegynder
25. april 2011 - 21:19 #5
men er det ikke en upgrade?
Avatar billede plippert Nybegynder
27. april 2011 - 09:34 #6
skriv et svar, hvis du vil ha point :)

jeg køber pakken og prøver at installere...
Avatar billede plippert Nybegynder
07. juni 2011 - 10:56 #7
lukker