Avatar billede xIraqisteve Nybegynder
24. april 2011 - 10:29 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Lås på mappe

Jeg vil meget gerne vide, hvordan man låser en mappe. Giver den en form for adgangskode.
Jeg har Windows 7 Home Preium 64-bit.
Avatar billede jjam Juniormester
24. april 2011 - 10:40 #1
H.Klik på mappen, vælg egenskaber og vælg sikkerhed.
Her kan du sætter adgangskontrol op for de enkelte brugere.
Avatar billede xIraqisteve Nybegynder
24. april 2011 - 10:57 #2
Ja, men jeg mener en adgangskode, som man skal skrive, før man kan komme ind i mappen.
Avatar billede inteeeL Nybegynder
24. april 2011 - 13:14 #3
Man kan hente en såkaldt "Private Folder", som Microsoft selv har lavet. Der kan du tilknytte en adgangskode, som skal bruges, hver gang mappen åbnes. Den kan hentes her: http://www.softpedia.com/get/Security/Lockdown/Microsoft-Private-Folder.shtml

I XP kunne man vist også sætte en adgangskode op for de ZIP-komprimeret mapper. Jeg ved bare ikke, om det er muligt i Windows 7, du kan prøve dig frem. Men jeg vil klart anbefale Microsofts "Private Folder".