Avatar billede tobrukDk Novice
19. april 2011 - 02:57 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Opdater af sig selv

Jeg vil gerne vide hvordan man laver en fil eller lign til hjemmeside som gøre at tinge bliver opdater uden at man skal klik F5 flere gange. for at se det,

hvad skal man bruge af koder & hvad skal jeg søger efter når det er ?
Avatar billede tobrukDk Novice
19. april 2011 - 03:28 #1
Den hele tiden den her ; http://localhostr.com/files/H6WE0er/capture.png

og jeg har skrevet koden sådan her ;

  <meta http-equiv="refresh" content="0;">

hvordan gøre jeg sådan at den bare opdater uden at lave sådan der hele tiden hvor den vise og så laver den det som jeg viser på billedet...

håber du kan hjælp mig og se hvad jeg mener..
Avatar billede jakobdo Ekspert
19. april 2011 - 09:49 #2
Kig på ajax.
Avatar billede tobrukDk Novice
19. april 2011 - 13:11 #3
Okay, Har du noget jeg kan søge efter eller skal skrive på google?
Avatar billede jakobdo Ekspert
19. april 2011 - 13:16 #4
Google ajax javascript xmlhttprequest
Avatar billede tobrukDk Novice
19. april 2011 - 14:16 #5
<html>
<body>

<script language="javascript" type="text/javascript">
<!--
//Browser Support Code
function ajaxFunction(){
    var ajaxRequest;  // The variable that makes Ajax possible!

    try{
        // Opera 8.0+, Firefox, Safari
        ajaxRequest = new XMLHttpRequest();
    } catch (e){
        // Internet Explorer Browsers
        try{
            ajaxRequest = new ActiveXObject("Msxml2.XMLHTTP");
        } catch (e) {
            try{
                ajaxRequest = new ActiveXObject("Microsoft.XMLHTTP");
            } catch (e){
                // Something went wrong
                alert("Your browser broke!");
                return false;
            }
    // Create a function that will receive data sent from the server
    ajaxRequest.onreadystatechange = function(){
        if(ajaxRequest.readyState == 4){
            document.myForm.time.value = ajaxRequest.responseText;
        }
    ajaxRequest.open("GET", "serverTime.php", true);
    ajaxRequest.send(null);
}

//-->
</script>

<form name='myForm'>
Name: <input type='text' onChange="ajaxFunction();" name='username' /> <br />
Time: <input type='text' name='time' />
</form>
</body>
</html>

er det jeg skal bruge? det som er ind for scpipt?
Avatar billede jakobdo Ekspert
19. april 2011 - 14:21 #6
Ja, det kunne du f.eks. godt bruge.
Kommer helt an på hvad du vil opnå præcist.
Avatar billede tobrukDk Novice
19. april 2011 - 14:41 #7
den skal bare kun opdater siden omkring med klokken og tiden , ;)
Avatar billede jakobdo Ekspert
19. april 2011 - 14:45 #8
Så skal du ikke bruge ajax.
Så kan du finde et javascript et sted, som gør det.
Avatar billede tobrukDk Novice
19. april 2011 - 14:55 #9
Okay hvad skal jeg søge efter?,
Avatar billede jakobdo Ekspert
19. april 2011 - 15:00 #10
javascript clock.
Tænker du aldrig bare en smule selv?
Avatar billede tobrukDk Novice
19. april 2011 - 15:14 #11
jo men jeg har aldrig prøve at kigge på omkring det med at den bare skal opdater,, selv
Avatar billede tobrukDk Novice
19. april 2011 - 15:38 #13
jeg har set den , men jeg er lige blevet usikker om hvordan jeg gøre sådan at den ikke blive vist bare oppe i top af siden men jeg kan bestemme hvor den skal være lige som ind på www.klanroga.dk.. :)
Avatar billede olsensweb.dk Ekspert
19. april 2011 - 16:04 #14
#13
læs og forstå kildecoden på eks. #12
læs og forstå kildecoden på din egen side, så vil du ikke være i tvivl. men det kræver selvføgelig man har det grundlæggende HTML og JS på plads.
Avatar billede tobrukDk Novice
19. april 2011 - 16:09 #15
#14 Ja okay, jeg kan godt se du helt mener ellers lærer jeg heller ikke noget ved det ,,
Avatar billede tobrukDk Novice
19. april 2011 - 16:16 #16
.
Avatar billede kjeldsted Novice
19. april 2011 - 21:19 #17
Igen. Hvis du endnu ikke har kigget på W3Schools så står der rigig mange elementære ting som fx: http://w3schools.com/js/js_timing.asp