Avatar billede martiniauto Nybegynder
16. april 2011 - 20:42 Der er 1 kommentar

Automatisk momsfri

Hej

Jeg er ny her på siden, så håber jeg har smidt mit spørgsmål det korrekt sted.

Jeg har en microsoft Dynamice c5 2010.

Jeg prøver at får den til automatisk at undgå moms på nogle vare linier, men jeg kan ikke får det til at lykkes, det vil kun virke hvis jeg under hver varelinie sætter den til dette.

Jeg har oprettet en momskode med 0%, og har prøvet at ligge den på min vare under generalt. Men stadig kommer den med moms når jeg laver en faktura.

håber nogle kan hjælpe mig.

Mvh

Martin
Avatar billede TomasMohr Nybegynder
13. februar 2013 - 17:01 #1
Hej Martin,
Det er rigtigt, at du skal oprette en Momskode med 0%.

På den pågældende vare skal du så på generelt fanebladet under 'Prisgrupper' sætte salgsmoms til den momskode, du har sat op til 0%

Så skal det overstyre den moms, der ellers er på debitoren.

Mvh
Tomas