Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
14. april 2011 - 18:36 Der er 6 kommentarer og
2 løsninger

Mac eller Linux ... Mest sikker ?

Man siger jo at både Mac og Linux er mere sikker end Windows. Med hensyn til virus og andre slemme ting.

Er de to styresystemer så lige sikre ?

mvh Ikke-ekspert
Avatar billede Tordenfusk Seniormester
14. april 2011 - 18:58 #1
Hmm, osx er unix baseret og har aldrig rigtig været et mål da mængden af maskiner var for lille, der har været fremvist vira til mac, som bevis for at det sagtens kan lade sig gøre.
I fremtiden vil man se et stigende antal angreb med osx i takt med at brugerskaren vokser og samtlige maskiner er uden et anti vira program.

Windows fik ryet tilbage ved starten af xp og det var da også et stort problem, men når man snakker med folk, så er det begrænset hvem der har oplevet problemer de sidste mange år.
Har ikke oplevet en win 7 maskine med problemer endnu.

Linux er jo så noget helt andet, det ved jeg ikke rigtig noget om.

Er de lige sikre, næ, det er 2 forskellige systemer med hver deres svagheder og styrker, men fejlfrie, det er de ikke, der er altid et hul et el. andet sted.
Avatar billede pstidsen Novice
14. april 2011 - 19:27 #2
Af det jeg har hørt, læst osv. er Linux sikrest ;)
Avatar billede haverslev Novice
15. april 2011 - 07:55 #3
Mac eller Linux ... Mest sikker ?

Linux er uden tvivl det mest sikre.

Der har været et spørgsmål/tråd her på E, hvor er det kun var en lille" trussel" på Linux:
http://www.eksperten.dk/spm/932639
Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
15. april 2011 - 08:22 #4
Taxi - Så er der points til dem der vil have points ...
Avatar billede pstidsen Novice
15. april 2011 - 13:00 #5
Hvad betyder det "Taxi" som mange skriver??
Avatar billede haverslev Novice
15. april 2011 - 19:33 #6
Et svar :-)
Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
15. april 2011 - 21:34 #7
Taxi

Det er points til at hyre en Taxi for ...

;-)
Avatar billede pstidsen Novice
15. april 2011 - 21:36 #8
lol :D