Avatar billede Jim Rasmussen Novice
14. april 2011 - 17:25 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Finde scrollbarens nuværende position

Hej.

Jeg prøver for sjov at lave en lille ting der kan aktivere en "Auto scroll" på ens side så man er fri for selv at scrolle ned mens man læser. Men for at den virker helt perfekt skal jeg jo vide hvor scrollbaren befinder sig for at min "Auto scroll" ikke bare hopper op til starten af siden og scroller derfra (:

Kan man ikke noget i stil med var actScrollPosition = "scrollPosition"
Avatar billede csvendsen Nybegynder
15. april 2011 - 04:16 #1
Jeg benytter følgende funktioner til at gemme og hente scrolltop i et panel med en GridView, så den husker position ved opdatering, når man har scrolled ned i rækker.
Scrollpositionen gemmes i Cookie, men det behøver du nok ikke, hvis der ikke laves Postback på siden.
Måske kan du tilrette det til dit brug:

function gemScrollTop()
{
  try
  {
  var intY = document.getElementById("PanelGridViewData").scrollTop;
  document.title = intY;
  document.cookie = "yPos=!~" + intY + "~!";
  }
  catch (er)
  {
  alert(er);
  }

//---------------------------------------------------------------
function setScrollTop()
{
  try
  {
  var strCook = document.cookie;
  if(strCook.indexOf("!~")!==0)
    {
    var intS = strCook.indexOf("!~");
    var intE = strCook.indexOf("~!");
    var strPos = strCook.substring(intS+2,intE);
    document.getElementById("PanelGridViewData").scrollTop = strPos;
    }
  catch (er)
  {
  alert(er);

  }
Avatar billede Jim Rasmussen Novice
15. april 2011 - 10:06 #2
Det eneste jeg behøvede var det her (document.documentElement.scrollTop) Den indeholder brugerens aktuelle y position

(: Manglede bare noget til at finde den nuværende position af scrollbaren og starte min auto scroll derfra (: