Avatar billede carinajensen Nybegynder
14. april 2011 - 09:00 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Windows7 Search, finder ikke det jeg leder efter

Efter opgradering til win7 har jeg nu forsøgt nogle gange at søge efter filer med Windows search, men uden den finder hvad jeg søger.

Jeg har forsøgt at ændre lidt på instillngerne, men det giver stadig ikke noget resultat.

For at være mere præcis, så drejer det sig om midlertidige filer som SolidWorks laver når de er i brug, men hvis der er crash, fjernes de ikke. De midlertidige filer får ~$ foran filnavn og gør at filen de hører til ikke kan åbnes igen med mindre ~$-filen fjernes.

Søge-funktionen i WinXP kunne fint finde disse filer, så de kunne fjernes, men Search i Win7 finder som sagt tidligere ingen ting.

Er der nogen som kender en metode til at søge disse filer ud, eller en måde så jeg kan få min gamle søgemaskine tilbage?????
Avatar billede 2Mida Praktikant
14. april 2011 - 10:19 #1
Avatar billede carinajensen Nybegynder
15. april 2011 - 10:03 #2
ja, det har jeg slået til, troede også først det ville løse problemet, men den kan stadig ikke finde de midlertidige filer der bliver dannet.
Avatar billede ImIntoTech Nybegynder
15. april 2011 - 12:44 #3
Der er mange alternativer:

Du kan f.eks. bruge den gamle DOS-kommando fra f.eks. dit C-drev:
dir ~$ /S /AH

Du kan også installere en anden "file explorer" ala "ExplorerXP" (kender den ikke selv, men du kan finde mange andre på nettet): http://www.explorerxp.com/index.html