Avatar billede madszeneli Nybegynder
13. april 2011 - 18:15 Der er 1 løsning

AddClass/RemoveClass

Hej med jer,

Jeg har lavet en menu, som fint tilføjer eller fjerner en "current"-class. Men når du kommer frem til siden, er der ingen current på første underside.

Min javascript-kode ser således ud:

<script>

$(document).ready(function() {

    $('a.panel').click(function () {

        $('a.panel').removeClass('over');
        $(this).addClass('over');

        current = $(this);

        $('#wrapper').scrollTo($(this).attr('href'), 400);

        return false;
    });

    $(window).resize(function () {
        resizePanel();
    });

</script>

Min html-kode ser således ud:

                <ul>
                                <li><a href="#item1" class="panel">Punkt 1</a></li>
                <li><a href="#item2" class="panel">Punkt 2</a></li>
                <li><a href="#item3" class="panel">Punkt 3</a></li>
                <li><a href="#item4" class="panel">Punkt 4</a></li>
                </ul>

Hvordan kan jeg tilføje det nødvendige, uden at kode den eksisterende funktion om? For det fungere udemærket med at tilføje og fjerne "current" når man klikker sig rundt på siden... Det er bare lige første underside man ser, som ikke har en "current" :-(

På forhånd tak.
Avatar billede intenz Novice
13. april 2011 - 22:11 #1
Nu ved jeg ikke hvilken 'første underside' er. Men du kan bare tilføje klassen i din .ready funktion.

Hvis du f.eks vil give den første (#item1) en current, kunne det gøres sådan.

$('.panel:first').addClass('over');

Du kan med fordel give dine menuer et ID, så er de nemmere 'at ramme' med selectoren.