Avatar billede segato Nybegynder
13. april 2011 - 14:38 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Top, footer og en body

Hej Alle,

Jeg søger noget html som ganske simpelt laver en header som går helt op, og helt ud til siderne. Så skal der være en body som er 960 bredt og en body section til indhold som er centreret omkring midten. Har forsøgt følgende men der virker ikke helt som ventet måske jeg er helt galt på den:

<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-transitional.dtd">
<html xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml">

<head>
<meta content="text/html; charset=utf-8" http-equiv="Content-Type" />
<title>Untitled 1</title>
<link href="booking.css" type="text/css">
</link>
</head>

<body bgcolor="#d2d1d0">

<div style="position: absolute; top: 0; left: 0; width: 100%; height: 12px; background-color: #2c2a28; border-bottom: 1px solid #4e4a44;overflow:hidden">
</div>

<div style="position: absolute; top: 13px; left: 0; width: 100%; height: 60px; background-color: #3a362f; border-bottom: 1px solid black">
</div>

<div style="position: absolute; top: 74px;height:100%; width: 960px;border:1px red solid;margin-left:auto;margin-right:auto">

</div>
Avatar billede jakobdo Ekspert
13. april 2011 - 15:02 #1
Noget ala:

<html>
<head>
<title>936648</title>
<style type="text/css">
body{margin:0;padding:0;}
#header{background-color:red}
#body{width:960;margin:0 auto;background-color:yellow}
#footer{background-color:blue}
</style>
</head>
<body>
<div id="header">HEADER</div>
<div id="body">BODY</div>
<div id="footer">FOOTER</div>
</body>
</html>

Farverne er bare for at vise skæringerne lidt bedre.
Avatar billede segato Nybegynder
13. april 2011 - 15:07 #2
Ikke helt, ville gerne have at footeren blev vist i bunden. Men fandt en side der havde et færdigt skelet. Men tak for hjælpen anyway, smid et svar.
Avatar billede jakobdo Ekspert
13. april 2011 - 15:11 #3
Svar!
Avatar billede jakobdo Ekspert
13. april 2011 - 15:38 #4
Takker for point.