Avatar billede Mette1969 Novice
13. april 2011 - 11:57 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke starte Windows

Jeg kan ikke starte min bærbar computer.
Jeg kan ingen gang starte i fejlsikeret tilstand. Den startet med at indlæse. Den sidste den indlæser er AtiPcie.sys  Efter ca. 20 sek. kommer det en blå skærm med noget tekst. Det er umuligt at nå at læse noget af det. Står kun på skærmen i 0,1 sekund, så genstarter computeren.
Jeg havde også besvær med at starte op i går. Men efter et par genstarter, så løkkes det at komme ind i Windows, hvor den virkede fint.
Jeg har Windows 7 (64bit)
Avatar billede Poko1 Ekspert
13. april 2011 - 12:04 #1
Hvis du har en Windows instalation på DVD så BOOT op fra den
Ellers må du lave en reparations CD. findes her.
http://neosmart.net/blog/2009/windows-7-system-repair-discs/
Løs det hele du skal nemlig også have en torent downloader.
http://www.utorrent.com/downloads.Husk at vælge 64 bit versionen.
Avatar billede Poko1 Ekspert
13. april 2011 - 12:06 #2
Hvis du har en Windows instalation på DVD så BOOT op fra den

Når du kommer til hvor du kan installere er der nede tiil venstre en mulighed for reparation.
Avatar billede Mette1969 Novice
13. april 2011 - 13:07 #3
Windows var installeret da jeg købte computeren. Jeg tror nok at Windows ligger på harddisken, men ved ikke hvor. Og jeg kan ikke finde manual til computeren.

Kan jeg bruge den DVD som jeg har til min stationære computer? Det er også en Windows 7. Jeg har prøvet, men når jeg sæter den DVD i, og genstarter, så for jeg ikke på noget tidspunkt mulighed for at trykke på en tast for at starte instal fra DVD? Hvorfor gør jeg ikke det?
Avatar billede Poko1 Ekspert
13. april 2011 - 13:18 #4
For at starte fra en CD/DVD skal du normalt i Bios og vælge Boot prioritet. men de fleste Pcér har muligheden for at du under opstart vælger en "F"taste typisk F11 eller F12 men læg mærke til hvad der står? du har måske også mulighed for at vælge recovery med en kombination af taster.
Avatar billede Mette1969 Novice
13. april 2011 - 14:50 #5
Jeg har nu lavet ændringerne i Bios, så den booter på DVD før den booter på HD.

MEN

Jeg har nu prøvet et par gange, med samme resultat. Til at starte med går det efter planen. Jeg når der til vor jeg vælger reparation. Den går så væk fra menuen, men så kommer den ikke vider? Jeg har prøvet at lade den stå i 20 minutter, men der sker ikke noget. Jeg har så prøvet at vælge installer Windows. Men der køer den også fast?
Avatar billede Poko1 Ekspert
13. april 2011 - 15:12 #6
Det kunne tyde på en hardwarefejl:-(
men prøv at se om du kan starte i fejlsikret tilstand? se efter under opstart hvilken taste du skal trykke hvis du finder stedet mange gange ved vedvarende tippen på F8? så prøv muligheden sidst kendte fungerende tilstand hvis det ikke lykkedes så kør fejlfri tilstand og fra kontrolpanelet sikkerhed og gendannelse hvis dette ikke hjælper er det sikkert hardware "CPU"? "RAM"?
Avatar billede Mette1969 Novice
13. april 2011 - 15:41 #7
Som jeg skrev da jeg opratted dette spørgsmål, så har jeg allerede prøvet at  starte i fejlsikeret tilstand. Jeg har nu prøver igen, og kan stadigvæk ikke starte i fejlsikeret tilstand.

Hvis det er hardware, så undre det mig at jeg havde problemer i går, med at starte, man da jeg først havde startede op var der ingen problemer?

Computeren er ca. 1 år gammel, så jeg har stadigvæk garanti. Men hvis jeg indlever den til reparation, og det ikke er hardware som er problemet, så kommer jeg af med en stor regning, så jeg skal være helt sikker på at det er hardware før jeg vil indlever den til reparation.
Avatar billede Slettet bruger
13. april 2011 - 16:11 #8
prøv at tage en ram blok ud ad gangen - start pc.
Avatar billede 220661 Ekspert
13. april 2011 - 17:03 #9
Er vel ikke en god ide hvis der er garanti på den?
Hvis der sidder noget på skruerne der bliver fjernet når man putter skruetrækkeren ned i dem kan man vel risikere at garanti bortfalder.
Avatar billede Mette1969 Novice
13. april 2011 - 19:59 #10
Ja, jeg tør ikke åbne og kigge efter.
Avatar billede Poko1 Ekspert
13. april 2011 - 21:58 #11
Så må du jo tage stilling til hvad du ellers vil gøre?
jeg hopper af her og hvis du kunne bruge mine hint´s lægger du bare selv et svar jeg samler ikke poient :-)
Avatar billede ImIntoTech Nybegynder
15. april 2011 - 12:47 #12
Hvem er producenten af computeren?
Avatar billede Mette1969 Novice
18. april 2011 - 18:55 #13
Det er en HP computer som jeg har købt i Bilka.

Jeg har nu indlevert den til reparation.