Avatar billede orkiderejser Novice
11. april 2011 - 16:43 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Nyhedsbrev skal afsendes som læselig html

Hej eksperter
Vores nyhedsbrev modtages korrekt af ca 800, men jeg får tilbagemelding fra 4 som modtager det som kode.
Nyhedsbrevet blev så copy/indsat ind i Dandomain færdiglavede maillist program og alle modtog det korrekt.
Kan det være jeg skal have en ydeligere $header med eller er der andre gode ideer?
En del af koden der sender er her:

// Mail to users in chunks. Users are set as BCC for privacy
    for ($i = 0; $i < $newNum; $i++) {
        $bcc = implode(', ',$emails[$i]);
        $bcc = preg_replace("/\r|\n/", ' ', $bcc);
        $header  = "MIME-Version: 1.0" . "\r\n";
        $header .= "Content-type: text/html; charset=iso-8859-1" . "\r\n";
        $header .= "From: $maillist_name <$maillist_email>". "\r\n".
            "Bcc: $bcc". "\r\n".
            "X-Mailer: PHP/".phpversion();

        if (!mail($maillist_email, $subject, $message, $header)) {
            $errors[] = $bcc;
        }

Mvh
Jan
Avatar billede repox Seniormester
11. april 2011 - 16:46 #1
Er det tilfældigvis gmail brugere?
Avatar billede olebole Juniormester
11. april 2011 - 16:48 #2
<ole>

Nej, Det er ikke dit valg, hvordan dine brugere skal se dit nyhedsbrev. Du skal derimod spørge dine brugere, om de ønsker dit nyhedsbrev som RTF eller HTML. Du udsender så nyhedsbrevet i to versioner, tilpasset dine brugeres ønsker.

Det er brugerens valg, om han sætter sit e-mail-program op til at modtage HTML eller ej. Den fornuftige og sikkerheds-/privatlivsbevidste bruger frabeder sig naturligvis HTML-formaterede nyhedsbreve

/mvh
</bole>
Avatar billede orkiderejser Novice
11. april 2011 - 17:00 #3
Det er ikke Gmail brugere.

Jeg kan sende ud som RTF, men når nyhedsbrevet modtages korrekt ved afsendelse fra Dandomain må jeg vel også kunne gøre det?

Mvh
Jan
Avatar billede beetle Nybegynder
11. april 2011 - 17:00 #4
Så længe at din mailklient ikke tillader afvikling af embedded javascript og iøvrigt spørger dig om du vil se billederne før de vises, så er html en hel fin måde at kommunikere med dine brugere/kunder på.

Jeg gør selv sådan her:

----------------------------------------------
[...]
X-Mailer: PHPMailer 5.1 (phpmailer.sourceforge.net)
MIME-Version: 1.0
Content-Type: multipart/related;
    type="text/html";
    boundary="b1_989e5cfc8533a34bb3a0a3d167094a0f"

--b1_989e5cfc8533a34bb3a0a3d167094a0f
Content-Type: multipart/alternative;
    boundary="b2_989e5cfc8533a34bb3a0a3d167094a0f"

--b2_989e5cfc8533a34bb3a0a3d167094a0f
Content-Type: text/plain; charset = "iso-8859-1"
Content-Transfer-Encoding: 8bit

Benyt venligst en HTML kompatibel mail klient, eller klik p&aring; det f&oslash;lgende link for at se beskeden online:
http://[...]/?seed=JvA0ugYD-x1hnAfXk-rDQUi7WA-BDP5ZOfy

--b2_989e5cfc8533a34bb3a0a3d167094a0f
Content-Type: text/html; charset = "iso-8859-1"
Content-Transfer-Encoding: 8bit

<div align="center" style="font-family:Verdana, Helvetica, Arial; font-size:12px;[...]
---------------------------------------

Det kræver så, at du gemmer en kopi af html-koden som du tillader dine brugere at tilgå vha. et seed. Samme link kan du så passende putte i toppen af din html-mail med et "Har du problemer med at læse denne HTML mail så klik her for at se den online"-link.

vh/
Avatar billede beetle Nybegynder
11. april 2011 - 17:05 #5
Og som opfølgning på ovenstående, så er der et par gode ressourcer her til hvordan du laver kompatible html-mails

42 HTML email design resources
http://www.email-marketing-reports.com/iland/2008/07/42-html-email-design-resources.html

En masse gratis kompatible e-mail templates
http://www.campaignmonitor.com/
http://www.mailchimp.com/resources/html-email-templates/

htmLawed - html sanifyer
http://www.bioinformatics.org/phplabware/internal_utilities/htmLawed/
Avatar billede olebole Juniormester
11. april 2011 - 17:10 #6
"Så længe at din mailklient ikke tillader afvikling af embedded javascript og iøvrigt spørger dig om du vil se billederne før de vises, så er html en hel fin måde at kommunikere med dine brugere/kunder på." >> Ja, hvis man undlader at bruge billeder. Ellers er det godt nok en uskøn måde at kommunikere med sine brugere på. Næppe noget, nogen ønsker sig  =)
Avatar billede beetle Nybegynder
11. april 2011 - 19:00 #7
Olebole. Nu kan man jo vælge at vise billederne når man har set hvem afsenderen er, og så er den jo ikke længere.

Og jo, jeg er temmelig sikker på at langt de fleste foretrækker en pænt opsat HTML mail med billeder (som de gerne tillader), når de ved at de kan stole på afsenderen. De få tilbageværende, urortodokse fidonet sysop'er, der stadig har det bedst med courier 10 og Qedit kan jo så bare vælge at se den online.
Avatar billede olebole Juniormester
11. april 2011 - 21:15 #8
Hvis man har prøvet at tilbyde begge dele på adskillige sites, har man en vis viden/erfaring om, hvormange der ønsker HTML. Indtil da må man ganske korrekt nøjes med at være 'temmelig sikker' - eller usikker. Men det er nok svært at opnå den sikkerhed, når man har så nedladende holdninger til de af brugerne, der tænker anderledes end een selv  *o)
Avatar billede beetle Nybegynder
12. april 2011 - 00:46 #9
olebole. Du bruger tilsyneladende meget tid herinde på at gøre dig klog på hvad andre skal og ikke skal, snarere end at forsøge at hjælpe dem. Manden be'r om hjælp til sine html-mails, ikke om at blive belært om hvorvidt han skal sende dem ud eller ej. Det er nedladende i min bog. Så puds glorien.

Og så er jeg iøvrigt selv gammel fidonet sysop, med en forkærlighed for bl.a. qedit. At du føler dig ramt, kan jeg kun grine af. Venligt.
Avatar billede olebole Juniormester
12. april 2011 - 01:31 #10
"Du bruger tilsyneladende meget tid herinde på at gøre dig klog på hvad andre skal og ikke skal" >> It obviously takes one to know one!

Jeg har aldrig været fidonet sysop og har derfor aldrig følt mig personligt ramt af dine udtalelser om dine brugere. Derudover kunne det aldrig falde mig ind i at forstyrre en hallucinerende person, der underholder sig med sine indbildninger - så jeg glæder mig blot over, jeg kan bidrage positivt til dit gode forårshumør  =)
Avatar billede orkiderejser Novice
12. april 2011 - 07:52 #11
beetle

Linket virker ikke
Benyt venligst en HTML kompatibel mail klient, eller klik p&aring; det f&oslash;lgende link for at se beskeden online:
http://[...]/ (...)

Er det muligt du kan skrive det i PHP?

X-Mailer: PHPMailer 5.1 (phpmailer.sourceforge.net)
MIME-Version: 1.0
Content-Type: multipart/related;
    type="text/html";

Content-Type: multipart/alternative;

Content-Type: text/plain; charset = "iso-8859-1"
Content-Transfer-Encoding: 8bit

Content-Type: text/html; charset = "iso-8859-1"
Content-Transfer-Encoding: 8bit

Mvh
Jan
Avatar billede beetle Nybegynder
12. april 2011 - 10:15 #12
Linket virker ikke, fordi det du ser ikke er data, men eksempel på data. Det er headeren på den mail jeg sender ud du ser på.

Kig på http://sourceforge.net/projects/phpmailer/ hvor du kan downloade en php class der gør det hele meget meget nemmere.
Avatar billede orkiderejser Novice
12. april 2011 - 10:38 #13
beetle
:-) Du må have grint højt!
Det var selvfølgelig en del af din kode.

Jeg har nu hentet PHPMailer og oploader den til serveren.

Mvh
Jan
Avatar billede beetle Nybegynder
12. april 2011 - 10:47 #14
Kig evt. her: http://pastebin.com/2V9mp61M

Det er et lille uddrag af den funktion jeg bruger til at sende mailen med.
Avatar billede orkiderejser Novice
13. april 2011 - 10:31 #15
Jeg har nu prøvet at få PHPmailer indflettet i maillistEngine.php som indeholder tilmeldinger/afmeldinger fletning med mysql og send.

Jeg kan ikke få det til at fungere og har nu prøvet mange forskellige muligheder (umugligheder)

http://pastebin.com/KVf43pc8

Fejl burde ligge mellem linie 300 - 330

Mvh
Jan
Avatar billede orkiderejser Novice
18. april 2011 - 17:11 #16
Hej Beetle
Jeg takker for din hjælp til, at løse det oprindelige spørgsmål.
Vil du skrive et svar.

Selve implementeringen til maillisten fra Dünweber vil jeg så arbejde videre med.

Mvh
Jan
Avatar billede beetle Nybegynder
18. april 2011 - 18:07 #17
S'gerne =) .. Held og lykke