Avatar billede jackass- Nybegynder
11. april 2011 - 09:52 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Læse XML element

Hej,

Jeg skriver til XML fil med XmlDocument.Save() som fungerede meget godt.. en settings fil i følgende format:

<?xml version="1.0" encoding="UTF-8" standalone="yes"?>
<Settings>
  <Server>10.10.1.10</Server>
  ...
</Settings>

Knapt så godt går det med at læse den igen desværre :-/ Jeg forsøger med:

XmlTextReader reader = new XmlTextReader (Application.ExecutablePath + @"\settings.xml");
reader.Read();
while (reader.Read())
{
  if (reader.Name == "Server")
  result = reader.Value;
}
return result;

..som returnerer blankt. Nogen der kan hjælpe?
Avatar billede jackass- Nybegynder
11. april 2011 - 10:38 #1
Got it:

XmlDocument xml = new XmlDocument();
xml.Load(Path.GetDirectoryName(Application.ExecutablePath) + @"\settings.xml");

XmlNodeList xnList = xml.SelectNodes("/Settings");
foreach (XmlNode xn in xnList)
{
    string firstName = xn["Server"].InnerText;
    result = firstName;
}

Det andet virkede også.. men i begge tilfælde hjælper det sq lidt med Path.GetDirectoryName(Application.ExecutablePath) i stedet for Application.ExecutablePath hehe.. doh!
Avatar billede heinzdmx Nybegynder
11. april 2011 - 22:00 #2
Jeg vil anbefale dig at bruge Path.Combine når du skal sætte en path sammen af 2 dele. Det er ikke fordi det giver et andet resultatet men det bliver mere overskueligt.

String path = Path.Combine(Path.GetDirectoryName(Application.StartupPath, "settings.xml");
Avatar billede spaceus Nybegynder
11. april 2011 - 22:36 #3
og du slipper for at holde styr på om det slutter med \ og starter med \ eller ej det klarer Combine
Avatar billede jackass- Nybegynder
12. april 2011 - 10:14 #4
Ok tak, det er noteret :)