Avatar billede AgentPHP Nybegynder
06. april 2011 - 12:02 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Hvis 0, så vis dette, og hvis 1, vis dette..

Hejsa Eksperter.
Sorry viste ikke helt hvad jeg skulle kalde dette spørgsmål.

Har denne kode, hvis pris er 0 viser det "UDSOLDT!" men vil gerne have hvis pris er 1 så viser den "Kontakt os for mere info"

Kode:

<td class="main" align="right"><?php echo tep_draw_hidden_field('products_id', $product_info['products_id']) . (($product_info['products_price'] > 0) ? tep_image_submit('button_in_cart.gif', IMAGE_BUTTON_IN_CART) : 'UDSOLDT!'); ?></td>

Hvordan skal dette laves?

Mange gange tak på forhånd!

///
AgentPHP
Avatar billede kasbas91 Nybegynder
06. april 2011 - 12:15 #1
Hej det er et eksempel her på hvordan du kan gøre det:

<?php
    if($bla == 1){
        echo "Kontakt os for mere info";
    }else{
        echo "Udsolgt";
    }

    if($bla == 1){
        echo "Kontakt os for mere info";
    }else if($bla == 0){
        echo "Udsolgt";
    }
?>
<td class="main" align="right"><?php echo tep_draw_hidden_field('products_id', $product_info['products_id']) . (($product_info['products_price'] == 1) ? tep_image_submit('button_in_cart.gif', IMAGE_BUTTON_IN_CART) : 'UDSOLDT!'); ?></td>

Så må du jo se om du kan bruge det til noget...
Avatar billede dmdisco Nybegynder
06. april 2011 - 13:12 #2
eller en alternativ syntax

print $bla == 1 ? "Kontakt os for mere info" : "Udsolgt";

eller hvis der skal være flere muligheder kan du også bruge en switch
Avatar billede dmdisco Nybegynder
06. april 2011 - 13:13 #3
ahh så lige at kasbas havde den med i bunden :)
Avatar billede tjens Nybegynder
06. april 2011 - 13:30 #4
Det bliver ofte for uoverskueligt hvis man har mere end 2 udfald og skal bruge mere end én ?: operator.

Jeg vil foreslå at du går over til switch:

<td class="main" align="right">
  <?php
    echo tep_draw_hidden_field('products_id', $product_info['products_id']) ;
    switch ($product_info['products_price']) {
      case 0:
        echo "Udsolgt"
        break;
      case 1:
        echo "Kontakt os for mere info";
        break;
      default:
      echo tep_image_submit('button_in_cart.gif', IMAGE_BUTTON_IN_CART);
    }
  ?>
</td>

Ternary operator kan dog godt "nestes" hvis man er lidt omhyggelig, som vist i dette indlæg: http://www.php.net/manual/en/language.operators.comparison.php#95952
Avatar billede kentora Nybegynder
06. april 2011 - 13:45 #5
Jeg, personligt, synes at if, elseif og else sætninger er det mest overskuelige. Men det er op til dig. :)
Avatar billede AgentPHP Nybegynder
06. april 2011 - 14:12 #6
Den tjens har lavet ser meget godt ud, men når jeg indsætter den kommer der denne fejl op ?

Parse error: parse error, expecting `','' or `';'' in C:\wamp\www\testosc\product_info.php on line 219

Køre med PHP 4.3.9 hvis det har nogle betydning..

( Jeg er på bar bund i denne opgave ) :)
Avatar billede discotk Nybegynder
06. april 2011 - 19:01 #7
Så burde den virke:

<td class="main" align="right">
  <?php
    echo tep_draw_hidden_field('products_id', $product_info['products_id']) ;
    switch ($product_info['products_price']) {
      case 0:
        echo "Udsolgt";
        break;
      case 1:
        echo "Kontakt os for mere info";
        break;
      default:
      echo tep_image_submit('button_in_cart.gif', IMAGE_BUTTON_IN_CART);
    }
  ?>
</td>
Avatar billede AgentPHP Nybegynder
07. april 2011 - 13:57 #8
Tak Discotk.
Dette virkede som jeg ønskede :)

Smid svar...
Avatar billede tjens Nybegynder
07. april 2011 - 14:39 #9
Hermed et svar
Avatar billede discotk Nybegynder
20. april 2011 - 21:22 #10
Tjans fortjener disse point