Avatar billede epoch Nybegynder
01. april 2011 - 10:46 Der er 1 løsning

Navigation får indhold til at forsvinde på smartphones/pc'er bag proxy

Hej eksperter.

Jeg er rendt ind i et meget underligt problem, og jeg kan simpelthen ikke finde ud af, hvad der er galt.

Jeg arbejder på siden www.manual.docunote.com, der er baseret på det danske CMS system Dynamic Web.

Jeg troede at hjemmesiden virkede problemløst indtil en brugere meldte ind, at han ikke kunne se indholdet på siden. Jeg fandt ud af, at det skyldes at han var bag en proxy (underligt). Desuden forekom samme problem, når man tilgik siden fra en smartphone. Det er som om at der på et tidspunkt brat stoppes med at indlæse indhold.

Jeg har sporet mig ind på, at det er min navigation der forårsager problemet. Hvis jeg deaktiverer dropdown funktionen, fungerer siden problemfrit. Hvis jeg tager ét niveau af dropdown funktionen, kommer der lidt mere indhold, endnu ét niveau giver endnu mere indhold, osv.
Dertil har jeg fundet ud af, at der vises noget indhold, hvis man sætter [indent="no"] i navigationens xslt kode, men igen er det som om indholdet pludseligt stopper indlæsning - midt i et ord stopper indholdet bare.

I kan se navigationens xslt her:

<?xml version="1.0" encoding="utf-8"?>
<xsl:stylesheet version="1.0"  xmlns:xsl="http://www.w3.org/1999/XSL/Transform">
<xsl:output method="xml" omit-xml-declaration="yes" indent="yes" encoding="utf-8" />

<xsl:template match="/">
  <xsl:apply-templates select="NavigationTree[Page]" />
</xsl:template>

<xsl:template match="NavigationTree">
  <ul class="sf-menu sf-navbar" id="topbar">
  <xsl:apply-templates select="Page" />
  </ul>
</xsl:template>

<xsl:template match="Page">
  <li>
  <a href="{@Href}">
    <xsl:value-of select="@MenuText" />
  </a>
  <xsl:if test="Page">
    <ul>
    <xsl:apply-templates select="Page" />
    </ul>
  </xsl:if>
  </li>
</xsl:template>
</xsl:stylesheet>

Hjæææælp! Jeg kan ikke gennemskue, hvad der er galt. Måske et problem med Dynamic Webs CMS.
Avatar billede epoch Nybegynder
30. juli 2011 - 00:32 #1
Lukket.