Avatar billede Junkuhn Nybegynder
27. marts 2011 - 09:47 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Tidsindstilling med PHP

Hej,

Jeg har lavet en side hvor man kan tilmelde/afmelde sig arrangementer. Det hele er lavet i PHP med en SQL database til at styre arrangementerne.

Brugeren har selvfølgelig mulighed for at afmelde sig et arrangement, men jeg vil gerne fjerne "afmeld" knappen én uge for arrangementet finder sted.

Jeg har styr på hvordan jeg fjerner knappen, men jeg sidder fast når det kommer til dato styringen af det.

Når en bruger opretter et arrangement kan vedkomne sætte en dato på , dette gøres vha. <select> elementet, men det giver jo kun en  visuel oplysning til andre brugere om hvornår det finder sted. Scriptet skal jo samtidigt regne ud hvad time() er på den pågældende dato, og skrive det ind i basen. Derefter skal der laves et tjek på om der er en uge til arrangementet eller ej.

Jeg skal altså bruge hjælp til at regne time() ud på den gågældende dato, samt hvad time() 7 dage før den dato. :)

På forhånd tak

/Frederik
Avatar billede Slettet bruger
27. marts 2011 - 10:17 #1
Vil mene du kan bruge PHP funktionen strtotime() til det hele.
Der er nogle gode eksempler inde på siden.

Hvis det fejler, så  prøv at tage et kig på funktionen mktime()

Igen undlader jeg at komme med eksempler, da der er er fine eksempler på den side også.

Håber det er noget du kan bruge :-)
Avatar billede Junkuhn Nybegynder
27. marts 2011 - 10:57 #2
Super,

Tak.. :)
Avatar billede Slettet bruger
27. marts 2011 - 11:10 #3
Taget det som, at dit problem er ordnet og smider derfor lige et svar her.

Ellers må du jo lige sige til hvis du ikke kan få integreret funktionerne i din kode, eller hvad der nu ellers kunne gå galt.