Avatar billede webopgaver Nybegynder
26. marts 2011 - 19:18 Der er 7 kommentarer

Format af Label-felter

Jeg har en lille udfordring, som jeg håber nogle kan hjælpe mig med.

Jeg sender fra en "form" nogle variabler som jeg ønsker returneret til en "Label". Udfordringen ligger i, at jeg ønsker at kunne kontrollere formatet af "Label"'en (decimal, percentage eller lignende).

Ingen værdier går forbi en databasen men hentes direkte på siden.

Her følger min nuværende kode:

// Koden i "Code Behind" filen:

using System;
using System.Collections.Generic;
using System.Linq;
using System.Web;
using System.Web.UI;
using System.Web.UI.WebControls;
using Microsoft.VisualBasic;

namespace Willis
{
    public class clsFutureValue
    {

        public double Calculate(double Loebetid, double Indbetaling, double Opsparing)
        {
            if (Indbetaling > 1) //koorigere for indtastning af heltal for rentesatsen
            {
                Indbetaling = Indbetaling / 100;
            }
                    return -Financial.FV(0.02, Loebetid, Indbetaling, Opsparing, DueDate.BegOfPeriod);
        }

    public partial class Employee_Value_Flex : System.Web.UI.Page
    {
        protected void Page_Load(object sender, EventArgs e)
        {

        }
        protected void Button1_Click(object sender, EventArgs e)
        {

            clsFutureValue objFutureValue = new clsFutureValue();

            lblValue.Text = objFutureValue.Calculate(Double.Parse(Loebetid.Text), Double.Parse(Indbetaling.Text), Double.Parse(Opsparing.Text)).ToString();

    }

---------------------------------------

Viser det i hovedsiden som følger:

<asp:Label ID="lblValue" runat="server"></asp:Label>
Avatar billede arne_v Ekspert
27. marts 2011 - 01:30 #1
Angiv et format i ToString!

            double x = 123.456;
            Console.WriteLine(x.ToString());
            Console.WriteLine(x.ToString("#0.00"));
            Console.WriteLine(x.ToString("#0%"));

uskriver f.eks.:

123,456
123,46
Avatar billede webopgaver Nybegynder
27. marts 2011 - 09:03 #2
Det acceptere den desværre ikke :-(

Jvf. ovenstående kode som jeg arbejder med, så har jeg forsøgt med følgende to løsninger som begge fejler ????

lblValue.Text = Console.WriteLine(objFutureValue.Calculate(Double.Parse(Loebetid.Text), Double.Parse(Indbetaling.Text), Double.Parse(Opsparing.Text)).ToString("#0.00"));

lblValue.Text = objFutureValue.Calculate(Double.Parse(Loebetid.Text), Double.Parse(Indbetaling.Text), Double.Parse(Opsparing.Text)).ToString("#.###,00#);

Hvad er det jeg overser og derfor gør galt ?
Avatar billede arne_v Ekspert
27. marts 2011 - 15:27 #3
Du har byttet om på punktum og komma i dit format!
Avatar billede arne_v Ekspert
27. marts 2011 - 15:27 #4
Hvordvidt der skal bruges decimal punktum (engelsk) eller decimal komma (dansk) styres via culture - ikke i formatet.
Avatar billede webopgaver Nybegynder
27. marts 2011 - 15:53 #5
Genialt !!!!!!!!!!!!!!! Send mig endelig en anmodning om point.

Jeg har en anden forespørgsel omkring brugen af disse returværdier til en grafisk præsentation. Kan du også hjælpe med denne ?
Avatar billede arne_v Ekspert
27. marts 2011 - 16:01 #6
svar
Avatar billede arne_v Ekspert
27. marts 2011 - 16:02 #7
Hvilkt spørgsmål?