Avatar billede morten12345678 Nybegynder
21. marts 2011 - 21:16 Der er 5 kommentarer

widget som trustpilot eller facebook på hjemmesider

Hejsa,
Jeg går med en tanke om at lave en widget til alle mine kunders hjemmesider som de kan lægge på hvis de vil.

Den skal kunne hente informationer fra mine mysql databaser (min hjemmesides) og skal vises på forhandlernes side som noget i stilen med facebook på denne side:
http://www.mystores.dk/brands/kaeledyr/frontline.html

og trustpilot på denne side: (har også noget facebook include)
http://www.billigvoks.dk/

Jeg ved at der inkluderes noget javascript fra serveren, hvilket vil være min hjemmeside server men meget mere ved jeg ikke.

Jeg kan programmere i javscript, php, html, sql, actionscript, perl og css. men jeg er lidt blank hvordan jeg skal gribe denne opgave an.

Har i nogle brugbare tips ? eventuelt nogle eksempler ?
Avatar billede mixeren Nybegynder
22. marts 2011 - 03:05 #1
Du laver en php fil som viser de data du ønsker. Den includere dine kunder så med en simpel kode ala:

<script type="text/javascript" src="http://www.ditdomaene.dk/ditscript.php">
</script>

ditscript.php skal så vidt jeg husker være en blanding af javascript og php. Det vil sige php til at klare kontakt til mysql og javascript til at "documet write" det hele ud.

Jeg har ikke lige adgang til mine data nu og er ikke særlig stiv i javascript, så jeg må heller afholde mig fra at komme med et kode eks. :-)
Avatar billede morten12345678 Nybegynder
23. marts 2011 - 21:28 #2
Det var ikke mange som kunne hjælpe med dette.....
Avatar billede martiinkolle Nybegynder
09. april 2011 - 20:59 #3
Hej :)

Det nemmeste ville være at lave en php fil hvor du henter det indhold du gerne vil vise. Derefter opretter du så en Javascript, der loader din php fil. Dette kan fx gøres vha. JQuery load(). Også til sidst inkludere du din js fil, på den side hvpr det skal vises. :D
Avatar billede morten12345678 Nybegynder
09. april 2011 - 21:22 #4
Det lyder simpelt...
Jeg har undersøgt sagerne lidt og jeg kan se at både facebook og google adword bliver inkluderet i iframe.
Facebook har valgmuligheden iframe eller javasript men jeg tænker, hvad er forskellen ?
For jeg tænker laver javascriptet ikke bare en dokument.write("<iframe>"); ???
Avatar billede martiinkolle Nybegynder
10. april 2011 - 22:03 #5
Jo, i sidste end er det bare en ifram javascripten skriver i html'en, men hvis du loader det med javascript kan du lave forskellige effekter som fx. at indholdet scroller ind og lign. Det skal lige siges at det kan give problemer med at understøtte alle browsere hvis du vælger Javascript.

Brug hellere det gode gamle iframe! :D