Avatar billede nph12 Nybegynder
21. marts 2011 - 20:54 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Skriverettigheder til ekstern harddisk

Hej
Jeg har en ekstern harddisk som jeg brugte, da jeg kørte Windows. Harddisken er formatteret med NTFS. Hvordan får jeg skriverettigheder til harddisken? Som det er nu kan jeg kun læse fra harddisken.

P.S. Jeg er mac newbie
Avatar billede kado Nybegynder
21. marts 2011 - 21:31 #1
Her er 2 muligheder:

http://download.cnet.com/ (...)

http://www.apple.com/ (...)

Det virker og begge kan være installeret.

/kado
Avatar billede nph12 Nybegynder
21. marts 2011 - 21:42 #2
Hvad er det helt præcis du linker til (linker virker hvis ikke helt)? Jeg kan ikke se det!
Avatar billede nph12 Nybegynder
22. marts 2011 - 21:05 #4
Der er fordi harddisken er NTFS, at jeg ikke kan skrive til den?
Avatar billede kado Nybegynder
23. marts 2011 - 21:58 #5
Ja, men hvis du downloader og installerer en af de nævnte udvidelser, vil du kunne bruge harddisken uden problemer

/kado
Avatar billede nph12 Nybegynder
24. marts 2011 - 14:00 #6
Jeg prøver de nævnte programmer. Det var også mere for at forstå, hvorfor jeg ikke kan skrive til harddisken.

Kan man formattere harddisken så den både kan læses af mac og Windows?
Avatar billede nph12 Nybegynder
27. marts 2011 - 08:54 #7
kado>> Opret et svar, hvis du vil have point. NTFS-3G virker som det skal:-)
Avatar billede kado Nybegynder
28. marts 2011 - 18:33 #8
Godt at det virker.

/kado