Avatar billede tobrukDk Novice
18. marts 2011 - 23:00 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

hjemmeside opbyggning.

jeg vil høre om der er andre måde som jeg kan opbyggning en hjem. det er sådan at index.php den har et switch som få connent til mysql, og menu har også været der. så ind i mit switch har den lave et connect til den side som jeg skal bruge.

http://localhostr.com/files/guanvtv/index.png

jeg kan også godt tænke mig at lave at opbyggning hjem med php på nogle helt andre måder og css :) :)

hvordan kan jeg bliver bedre?
Avatar billede heinzdmx Nybegynder
19. marts 2011 - 18:33 #1
Du kan lave det ala:

Database:
- pages
    - id
    - title
    - content

Og så lave en SQL sætning der tager data og laver output ud fra det.
Din url laver du så til: index.php?id=1231&title=dintitel

På den måde vil titel være forklarende uden at du laver lookup på titel -> du kan have flere med samme titel

Nu hvor du har setup'et af databasen kan du så passende kigge på:
http://www.freewebmasterhelp.com/tutorials/phpmysql

Hvor du kan få lidt kode der kan bruges til MySql generelt.

Nu snakker du om CSS? Hvad er din tanke omkring det?

Du har en masse table's. Nogle synes det er forkert og vil hellere have divs med fast bredde, andre synes at man kan lave et mix af dem og andre igen synes man helt skal holde sig til table's. Hvad du vil bruge er helt op til dig.
Avatar billede tobrukDk Novice
30. juni 2011 - 20:14 #2
okay jeg kigger på det.
Avatar billede tobrukDk Novice
30. juni 2011 - 20:14 #3
vil du have noget for det?
Avatar billede tobrukDk Novice
30. juni 2011 - 20:57 #4
lukker den her og køre videre på den anden