Avatar billede dk_akj Nybegynder
18. marts 2011 - 19:49 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Oprette "streger" på en form

Hejsa,

Jeg har brug for at tegne nogle streger på en form, jeg gør sådan:

System.Drawing.Pen pen;
                    pen = new System.Drawing.Pen(System.Drawing.Color.Red);
                    pen.Width = 2;
                    System.Drawing.Graphics graphics = this.CreateGraphics();

                    graphics.DrawLine(pen, x1, y1, x2, y2);
                    pen.Dispose();
                    graphics.Dispose();

Det virker så sådan meget fint, men jeg har behov for at kunne flytte stregen efterfølgende, evt slette den og oprette den igen, er det muligt ?

Er der andre, (det er der sikkert) og smartere måder at lave streger på en form ?

//akj
Avatar billede dk_akj Nybegynder
18. marts 2011 - 20:03 #1
Avatar billede Syska Mester
18. marts 2011 - 20:33 #2
Hvordan løste det spm på stackoverflow dit problem?

De henviser bare til shapes i WPF.

mvh
Avatar billede dk_akj Nybegynder
18. marts 2011 - 20:54 #3
Sorry, forkert link.... , ved ikke lige hvordan det skete :s

Nå, men løsningen var pinlig simpel.

Opret en usercontrol, set backcoler til d.eks color.red, gem som UserControlLine

UserControlLine line = new UserControlLine();
line.width = 2;
line.height = ....
line.left....
line.top.....

this.controls.add(line);

//akj
Avatar billede Syska Mester
18. marts 2011 - 21:05 #4
hehe, tænkte nok det var noget ala det der var sket.

Så giver overstående lidt mere mening, med at tegne den i en UC og så går jeg ud fra du bare flytte den.

mvh
Avatar billede dk_akj Nybegynder
18. marts 2011 - 21:13 #5
Lige nøjagtigt, der er nok gået lidt for meget fredag aften i den ;-)

//akj