Avatar billede martin421 Nybegynder
18. marts 2011 - 15:13 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Hvordan kan jeg blive i Modalbox efter submit?

Hej Alle

Jeg har fået lavet en JQuery Modalbox med javascript input validering, som virker rigtigt fint. (Man skal indtaste sin email, hvis man har glemt sit login)- jeg er ikke super haj til JS

Jeg vil gerne kunne POSTe min form, så jeg kan checke e-mailen i databasen, herefter skal der komme en besked i Modalbox'en som fortæller om e-mailen bliv fundet eller ej!?)

Problemet er at, når jeg Form POST'er ryger jeg ud af Modalbox og ved ikke helt hvordan jeg bliver eller kommer over i en ny...

Hvordan kan jeg forblive(eller åbne en ny side/text) i Modalboxen??

LINK til Modax på siden:
<li><a href="#dialog" name="modal">Simple Window Modal</a></li>

SIMPLE MODAL BOX KODE: (med FORM POST, til samme side...)

<div id="boxes">

<!-- Start of Simple win Modal LIVE LIVE -->
<div id="dialog" class="window">

<br>
<h3>Glemt din adgangskode?</h3>
<br/>

    <form action="" name="myform" id="myform" method="post">
      <table cellspacing="2" cellpadding="2" border="0">

        <tr>
          <td align="right">
            indtast din e-mail:
          </td>
          <td>
            <input type="text" name="Email" />
          </td>
        </tr>
        <tr>
          <td align="right"></td>
          <td>
            <div id="myform_errorloc" class="error_strings">
            </div>
          </td>
        </tr>
        <tr>
          <td align="right"></td>
          <td>
            <input type="submit" value="Send" name="Godkend" />
          </td>
        </tr>
      </table>
    </form>

    <script language="JavaScript" type="text/javascript"
    xml:space="preserve">//<![CDATA[
//You should create the validator only after the definition of the HTML form
  var frmvalidator  = new Validator("myform");
frmvalidator.EnableOnPageErrorDisplaySingleBox();
frmvalidator.EnableMsgsTogether();

  //frmvalidator.addValidation("FirstName","req","Please enter your First Name");
  //frmvalidator.addValidation("FirstName","maxlen=20",    "Max length for FirstName is 20");
  //frmvalidator.addValidation("FirstName","alpha_s","Name can contain alphabetic chars only");

  //frmvalidator.addValidation("LastName","req","Please enter your Last Name");
  //frmvalidator.addValidation("LastName","maxlen=20","For LastName, Max length is 20");

  frmvalidator.addValidation("Email","maxlen=50");
  frmvalidator.addValidation("Email","req");
  frmvalidator.addValidation("Email","email");

  //frmvalidator.addValidation("Phone","maxlen=50");
  //frmvalidator.addValidation("Phone","numeric");

  //frmvalidator.addValidation("Address","maxlen=50");
  //frmvalidator.addValidation("Country","dontselect=000");
//]]>
</script>
<br/>
<a href="#"class="close"/>Luk</a>

</div>
<!-- END of Simple win Modal -->

Nogen bud eller gode forslag??

/Martin
Avatar billede olebole Juniormester
18. marts 2011 - 19:20 #1
<ole>

En modaldialogboks er en dialogboks - ikke en browser. Du kan ikke navigere i en modal- eller modelessdialog. Du kan bruge Ajax og ændre din GUI med DOM - eller du kan bruge en iframe (hvilket er ret slammet)

/mvh
</bole>
Avatar billede olebole Juniormester
18. marts 2011 - 19:22 #2
Ahhhh .... en jQuery 'modalboks' ... have no idea. Jeg går dog ikke udfra, du kan navigere i sådan en heller. Det er jo bare et div i siden  =)
Avatar billede phillips Nybegynder
20. marts 2011 - 13:30 #3
Generelt for modalbokse, der ligger som en div kan du kun "blive" i dem, hvis du poster din form via ajax - en almindelig post vil altid opdatere siden til action-url'en sat i formen.

Tjek jquery's ajax-metoder, hvis du alligevel bruger jquery til modalboksen.
Avatar billede martin421 Nybegynder
22. marts 2011 - 11:50 #4
Hej igen

Det er rigtigt at mit modalbox indhold ligger i en div, hertil tænkte jeg om man kunne poste til en side også derfra går til en bestemt div section??? (alt efter input selvfølgelig)

Jeg prøver at checke jquery's ajax-metoder ud, ser om det giver noget!?

Mit lidt senere come-back skyldes, at jeg har været syg weekenden over, damn it :)

/Martin
Avatar billede martin421 Nybegynder
22. marts 2011 - 11:51 #5
Ps. nogen gode link for  jquery's ajax-metoder ?
Avatar billede olebole Juniormester
22. marts 2011 - 15:35 #6
Avatar billede martin421 Nybegynder
10. maj 2011 - 10:55 #7
lukker denne