Avatar billede chamster Nybegynder
16. marts 2011 - 15:56 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Problem

Hej Alle

Jeg har en stor række data som jeg skal ha sorteret og delt op, jeg er kommet lidt på vildspor da excel bestemt ikke vil gøre som jeg vil have den til.

Bruger Excel 2007

Det jeg har (til noget opmærkning, så derfor det ser lidt underligt ud.)
                        Kollonne
A        B      C      D      E      F      G      H

ER    K11    1    M2    ER    Ell    T01    B6
EI    K2    2    M2    ER    Ell    T01    B2

Det jeg gerne vil have er
A1 - B1 - C1 - D1    A2 - B2 - C2 - D2
E1 - F1 - G1 - H1    E2 - F2 - G2 - H2

Først tænkte jeg ok bare udfylde det med =$A1&4B1&$C1&$D1 (hvilket er et problem da der så mangler streger eller som minimum mellemrum mellem tingene)
Derefter vil jeg trække dem ud (autofil) hvilket heller ikke har den store effekt, da at jeg har låst kolonnerne som jeg skal men kan ikke få den til at forøge tallene.

åha

håber på lidt hjælp
Avatar billede anedi Ekspert
16. marts 2011 - 16:12 #1
Hvis det er mellemrum og streger der mangler kan du blot skrive:
(fyld selv ud mellem "-tegnene)

$A1&" - "&$B1&" - "& osv...
Avatar billede store-morten Ekspert
16. marts 2011 - 16:20 #2
Prøv:
=$A1&" - "&$B1&" - "&$C1&" - "&$D1 Autofyld ned

=A$1&" - "&B$1&" - "&C$1&" - "&D$1 Marker cellen + 3 celler til højre Autofyld vandret
Så kommer trikket:
Med markeringen efter træk i fyldhåndtag -->
Rediger -->
Gå til... -->
Speciel... -->
Marker --> Tomme celler --> Ok
Højreklik på markeringen --> Slet
Slet --> Ryk celler til venstre -->

Vupti...
Avatar billede chamster Nybegynder
16. marts 2011 - 16:20 #3
Det var jo så kun en lille del af problemet, nu mangler vi selve sorteringen som er den del der driller, jeg har ret mange linier og derfor leder jeg efter en forholdsvis automatiseret løsning
Avatar billede chamster Nybegynder
16. marts 2011 - 16:35 #4
att: Store-Morten

Det virker ikke, da jeg ikke har nogen fane der hedder rediger, samt hvis jeg markerer cellen + 3 og fylder ned blir det noget helt forkert der kommer til at stå, derudover har jeg ikke noget der hedder Rediger, gå til, speciel osv excel 2007?
Avatar billede chamster Nybegynder
03. april 2011 - 19:35 #5
Nå har selv fundet ud af noget, tak til de par stykker som forsøgte.