Avatar billede tblaster Nybegynder
14. marts 2011 - 15:21 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Google Maps Iframe kommandoer

Hej

Jeg har en side med Google maps integreret some en iframe. Er der nogen af jer der kender en javascript kommando som jeg kan sende til iframen således at jeg ved tryk på et link på min side kan få iframen til at zoome ind på et bestemt område af kortet?

På forhånd tak.
Avatar billede tblaster Nybegynder
28. marts 2011 - 08:50 #2
De 2 links henviser til hvordan man får en siden i en iframe til at vise en bestemt del af siden. Jeg ønsker at kunne sende zoom kommandoer til google maps i en iframe.
Avatar billede leins Nybegynder
03. april 2011 - 20:15 #3
I øverste højre hjørne af google maps kan du generere et link til det Zoom du har valgt.

Og så bruger du de overnævnte link til at vælge dit udsnit til din iframe, kombineret med dine egne links

Her en genereret kode over Roskilde tror kun den virker i IE:
http://maps.google.dk/?ie=UTF8&ll=55.641416,12.086506&spn=0.017099,0.027895&z=15
Avatar billede leins Nybegynder
03. april 2011 - 20:19 #4
Det var sjovt den skiver ikke det jeg indsætter

http://maps.google.dk/ie=UTF8&ll=55.641416,12.086506&spn=0.017099,0.027895&z=15
Avatar billede leins Nybegynder
03. april 2011 - 20:57 #5
Ser ud som om eksperten ikke vil acceptere komma i webadresse

Prøver igen uden htt? ihåb om Admin kan se fejlen
://maps.google.dk/?ie=UTF8&ll=55.641416,12.086506&spn=0.017099,0.027895&z=15
Avatar billede tblaster Nybegynder
04. april 2011 - 08:42 #6
Tak for dine kommentar men det er ikke helt det jeg søger. Jeg er godt med på, at jeg kan bestemme hvilken del af kortet der skal vises i iframen vha eks.:
<iframe id="google" name="google" src="http://maps.google.dk/maps/...>

Og jeg kan via et javascript ændre siden vha:
document.getElementById('google').src = ''

Men jeg ønsker at kunne sende en kommando til Googles side om at den skal zoome til et bestemt punkt og ikke sige til iframen at den skal vise en ny side.
Avatar billede leins Nybegynder
09. april 2011 - 16:35 #7
Når du zoomer i goggle map så er det en nyside.
Som jeg har forstået det, så vil du have en iframe med feks. et kort over hele Roskilde på din hjemmeside, og når du trykker på knap/link på din hjemme side skal der Zoomes ind på en forud bestemt vej i Roskilde.
I så fald henter du bare dit udsnit over Roskilde i din iframe, og når der trykkes på knappen/linket henter du et udsnit af den vej du vil zoome ind på i en ny iframe oven på den gamle.

Du kan også vise zoom staven ude til venstre i din iframe så kan brugerne zoome på din hjemmeside som var de på google map
Avatar billede tblaster Nybegynder
09. april 2011 - 17:09 #8
Det som jeg søger, er det som du beskriver. Jeg ønsker bare ikke at sende en ny side til iframen men istedet fortælle Googles side i iframen, at den skal zoome til den bestemte vej. Jeg ønsker nemlig samme effekt som hvis man bruge Google Earth hvor den zoomer fra et stort kort til det lille.
Avatar billede tblaster Nybegynder
29. august 2012 - 11:03 #9
Lukker