Avatar billede serverservice Praktikant
06. marts 2011 - 21:54 Der er 1 kommentar og
2 løsninger

Mac computere på windows 2008 server - langsom netværks tilgang til shares

Vi har en server med 2008 st. server i workgroup sammen med pc og mac i netværk. Mac forbinder via smb og den gemmer bruger+password som den skal -
Vores problem er at Mac computere er meget længe om at åbne shares på windows serveren
http://www.gsd.harvard.edu/inside/computer_resources/manual/network/mapdrive_osx.htm
men den spørger yderligere et network authentication i Mac på den ene mac, som vi ikke kender koden til. Vist nok noget indbygget som muligvis skal nulstilles ?

Og policies på server er slået fra iflg denne guide , (som dog er til domain server).
http://www.applesource.com.au/how-to/soa/Connect-a-Mac-to-Windows-Small-Business-Server/0,2000451082,339287478,00.htm

Er der noget vi kan/bør gøre yderligere for at Mac computere er hurtigere til at åbne shares på serveren ?
Avatar billede 2Mida Praktikant
07. marts 2011 - 12:35 #1
Godt nok et stykke tid siden at jeg har rodet med MacOSX - windows server, men se her
http://discussions.apple.com/thread.jspa?messageID=12245148&#12245148

2 løsninger, internetsharing on og/eller nsmb.conf ?
Avatar billede serverservice Praktikant
10. marts 2011 - 17:46 #2
Hej - jeg har fået fat i en specialist og ja havde fundet det link , men det er meget rodet med en masse forslag - hvis du mangler point må du da gerne svare så jeg kan lukke ..Dennis
Avatar billede 2Mida Praktikant
10. marts 2011 - 18:18 #3
Mangler og mangler... men jeg vil gerne hente Arne_V :-)