Avatar billede Christoffersen Nybegynder
06. marts 2011 - 15:51 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Manglende lyd på min Acer Travel Mate 5612WSMI

Lige pludselig er lyden fra min pc forsvundet, jeg har været i kontrolpanel/lyd og lyden er slået til, har også kigget på knapperne Fn-F8 som slår højttalerne til og fra, og de er slået til.
Mvh. Christoffersen
Avatar billede haverslev Novice
06. marts 2011 - 16:07 #1
Prøv at gå i Enhedshåndtering.
DB-Klik på linjen Enheder til lyd, video osv.
H-klik på de linjer der er der og vælg fjern - på dem du kan og genstart pc`en.
Lad windows selv finde og installere tingene igen under opstart
Avatar billede Christoffersen Nybegynder
06. marts 2011 - 17:13 #2
Tak for hjælpen, det virkede
Avatar billede haverslev Novice
06. marts 2011 - 18:26 #3
Godt det virkede :-)

Et svar til accept.
http://www.eksperten.dk/faq#faq-3
Avatar billede Christoffersen Nybegynder
07. marts 2011 - 16:59 #4
Lyden på PC'en er der når der f.eks. kommer post, men vil jeg høre musik på Windows Media Player, får jeg en meddelelse, som siger, at der ikke er "Sound Device" hvordan får jeg sådan geninstaleret.
Avatar billede haverslev Novice
07. marts 2011 - 17:43 #5
Hvad styresystem kører du med ?
Har du evt. installeret nyt styresystem/opgraderet eller udført andre ændringer ?

Prøv at gå i kontrolpanel, lyde.
Tjek at der er en aktiveret lyd enhed
Avatar billede Christoffersen Nybegynder
07. marts 2011 - 18:30 #6
Jeg kører XP, når jeg gør som du beskriver, skriver den at der ikke er noget lydenhed!!
Avatar billede haverslev Novice
07. marts 2011 - 19:01 #7
Hvad har du her ?
Start, kontrolpanel, system, hardware, enhedshåndtering.
Har du vis nogle enheder under "Enheder til lyd, video og spil" ?
evt nogle linjer med gul udråbstegn.

Tjek tillige:
Start, kontrolpanel, DB-klik på Lyde og lydenheder
Klik på faneblad Lydenhere og se hvad der er sat til Standardenhed - sæt den enhed der skal bruges.
Tillige tyk på knappen Lydstyrke og tjek at alle skydere er sat så de kan afgive lyd og der ikke er slået lyd fra.
Avatar billede Christoffersen Nybegynder
07. marts 2011 - 19:48 #8
Tjek tillige:
Start, kontrolpanel, DB-klik på Lyde og lydenheder
Klik på faneblad Lydenhere og se hvad der er sat til Standardenhed - sæt den enhed der skal bruges.
Tillige tyk på knappen Lydstyrke og tjek at alle skydere er sat så de kan afgive lyd og der ikke er slået lyd fra.

Her står der ingen "lydenhed".

Hvad har du her ?
Start, kontrolpanel, system, hardware, enhedshåndtering.
Har du vis nogle enheder under "Enheder til lyd, video og spil" ?
evt nogle linjer med gul udråbstegn.

Her er ingen enheder med gult udrupstegn!!
Avatar billede haverslev Novice
07. marts 2011 - 20:27 #9
Prøv at lave en systemgendannelse, til før problemet opstod:

Systemgendannelse findes under:
Programmer - Tilbehør - Systemværktøjer - systemgendannelse
prik i Gendan computeren ... osv. - næste
Find og klik på en fed markeret dato - FØR problemet opstod - nøste osv.
Avatar billede Christoffersen Nybegynder
08. marts 2011 - 12:38 #10
Det hjalp med systemgendannelse, så tusind tak for hjælpen.
Avatar billede haverslev Novice
08. marts 2011 - 12:52 #11
Fint og selv tak  :-)

Husk at aceptere og lukke spørgsmål:
http://www.eksperten.dk/faq#faq-3