Avatar billede c9steen Nybegynder
06. marts 2011 - 09:50 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Fjern alle data i MS SQL database

Jeg har en opgave i at nulstille en SQL-database uden at nedlægge og oprette en ny, derfor: Hvordan kan jeg med programkode ASP eller ASP.NET eller via SQL-manager fjerne alle data og procedurer, så jeg får nulstillet min SQL-database og stadig sikre, at den vil fungere..?

PFT
Avatar billede hrc Mester
06. marts 2011 - 14:38 #1
Du kan evt. scripte den ved hj. klik, tasks, scripts, men jeg har ikke haft gode erfaringer med det; ikke noget konkret, men det virker ikke helt som om databasen er en kopi af den jeg genererede scriptet fra.

Afhængigt af om der er kaskade på fremmednøgler, triggers og lignende, så er det sandsynligvis en manuel genereret række af "delete from dbo.?". Du kan hente tabellisten via information_schema viewene.

.. det er mit bud. Efterfølgende kan du eventuelt trunkere tabellerne for at få nulstillet identity-tællerne.
Avatar billede hrc Mester
06. marts 2011 - 14:39 #2
scripte via Management Studio, hj. klik på database og vælg tasks og der scripts. Det var ikke klart.
Avatar billede c9steen Nybegynder
06. marts 2011 - 19:06 #3
Ok - takker. Jeg har brug for også at fjerne alle stored procedures og andre info lagt efter CMS-installation, så det ikke konflikter med ny-opsætning af kommende løsning og sådan at alle default settings forbliver.

Måske det så er optimalt at få SQL-hosten til at ordne det med en genopretning..!?
Avatar billede hrc Mester
06. marts 2011 - 19:25 #4
Du kan da prøve at få genereret et script der laver en ny database med de dele du gerne vil have med; det hele kan vælges fra eller til. Procedurer, functions, triggers, constraints osv. Måske er det lige netop hvad du har brug for.
Mine kvaler med scrtipting skyldtes jeg også skulle flytte al data fra en 2008 tilbage til en 2005'er - og det virkede ikke ret godt.
Avatar billede c9steen Nybegynder
08. marts 2011 - 12:45 #5
Det virker som en lidt for omfattende proces. Så må jeg vælge at få hjælp til nedlægning og genoprettelse.

Hvis du opretter svar, er point dine.

Tak for input.
Avatar billede hrc Mester
08. marts 2011 - 13:00 #6
Nu lægger jeg et svar, men jeg har da ikke hjulpet dig, vel? Læger svaret fordi jeg synes du skulle prøve at scripte databasen. Det kan være det faktisk virker.
Avatar billede c9steen Nybegynder
08. marts 2011 - 13:24 #7
Tjahm - jeg ser sådan på det, at selv om det ikke kan lade sig gøre, er det også et svar.

Jeg kender ikke den eksisterende opsætning da den er genereret automatisk af CMS og der skal lægges et nyt system på med anden opsætning og jeg vil gerne have en frisk DB.

Hvis jeg skal scripte, kan jeg så også fjerne stored procedures på denne måde og er der som std. andre funktioner det vil være fatalt at fjerne..?
Avatar billede hrc Mester
08. marts 2011 - 14:43 #8
Prøv at gå ind i MSSSSMS (Microsoft SQL Server Management Studio (hvad f..... har de tænkt på da de fandt på navnet? S'er?) Du kan vælge alle relevante tabeller og procedurer, triggers og constraints. Der er mange indstillinger og måske passer det til dit behov.
Avatar billede c9steen Nybegynder
08. august 2011 - 12:09 #9
Jeg fik det ikke til at virke. Projektet er nedlagt. Ser ud til, at jeg skal gennem udbyder. Du får point for indsatsen :-)