Avatar billede pilfingerdk Nybegynder
03. marts 2011 - 20:03 Der er 6 kommentarer

Smartlaunch til netcafe

Hej derude. Sidder og roder med test af Smartlaunch (http://smartlaunch.dk/webpages/), som er et administrativt værktøj til styring af en masse computere, typisk på en netcafe)

Jeg benytter Windows7-64bit på client-pc'erne. Jeg er administrator-user og har alle rettigheder.

Når jeg første gang åbner Smartlaunch clienten fra en kundemaskine, kommer jeg til "Client startup wizard", og ønsker at vælge "Auto start", så smartlaunch automatisk åbnes ved start af maskine. Jeg trykker "OK" og vælger derefter hvilket nummer SL skal registrere pc'en som. i mit tilfælde nr. 1.
Så langt så godt!

Herefter forsøger Sl at åbne, men afbrydes af denne fejlmeddelse, som kan aflæses i loggen på SL administratoren(kører på anden pc med win7-32 bit)

Error while changing client security settings: System.UnauthorizedAccessException: Access to the registry key 'HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\Explorer' is denied.
  at Microsoft.Win32.RegistryKey.Win32Error(Int32 errorCode, String str)
  at Microsoft.Win32.RegistryKey.CreateSubKey(String subkey, RegistryKeyPermissionCheck permissionCheck, RegistrySecurity registrySecurity)
  at Microsoft.Win32.RegistryKey.CreateSubKey(String subkey)
  at Smartlaunch.Classes.xa519198f211f4b59.x10ddd3671f603cd8(Boolean xac2476e21cf9ff96)

Smartlaunch.Classes.xcfabc587edf601c1 --- System.String x2bcd89e567531bce()    ||  (0)
Smartlaunch.Classes.xcfabc587edf601c1 --- Void xf4744ce684ca8b7e(System.String)    ||  (0)
Smartlaunch.Classes.xa519198f211f4b59 --- Void x10ddd3671f603cd8(Boolean)    ||  (0)
Smartlaunch.Classes.WindowsManagement.xecd68f25ed30743d --- Void x4c604b9278e46977(xa24a87ae08e04f93)    ||  (0)

Her falder jeg helt af på den, men tænker at UAC eller en windows-update måske er årsagen, ud fra en google-søgning.
men de evt. resultater der dukkede op, forstår jeg ikke, eller ved ikke hvor jeg skal kigge i mit system for at ændre.

Jeg håber derfor at I derude kan hjælpe mig, så jeg kan få tingene til at virke.
Avatar billede pilfingerdk Nybegynder
03. marts 2011 - 20:09 #1
Jeg kan i øvrigt ikke åbne regedit. Vinduet åbnes, men lukkes stort set med det samme.

Nogle google-søgninger peger på rettigheder i regedit... men kan ikke komme derind??
Avatar billede pilfingerdk Nybegynder
03. marts 2011 - 20:18 #2
Jeg har med succes forsøgt at logge på SL clienten, dog med brug af "Start Smartlaunch once" which is for testing and Windows shell is activated.
I still want to use "Auto start"...

Så har stadig meget brug for jeres hjælp!
Avatar billede leif Seniormester
03. marts 2011 - 20:55 #3
Hmmm, bliver der stadig udviklet på den ?

Jeg synes den har heddet 4.1 i flere år, selv den gang jeg brugte det og det er da snart flere år siden.

Men ifølge deres eget Knowledgebase: http://smartlaunch.helpserve.com/index.php?_m=knowledgebase&_a=viewarticle&kbarticleid=93
Avatar billede leif Seniormester
03. marts 2011 - 20:56 #4
Avatar billede pilfingerdk Nybegynder
03. marts 2011 - 20:59 #5
Problemet var UAC, som jeg helt deaktiverede...
be right back!
Avatar billede pilfingerdk Nybegynder
23. marts 2011 - 02:05 #6
Havde selv fundet ud af problematikken