Avatar billede Red0z Nybegynder
02. marts 2011 - 14:28 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Trække værdier fra Databind

Hey folkens, sidder med et lille problem jeg ikke lige kan forestille mig hvordan jeg skulle håndtere.

Jeg har en knap i WPF
<ListBox x:Name="navn" ItemsSource="{Binding MinKilde}"/>
<Button Content={Binding Name}" Click="Gørnoget"/>

Min kilde indeholder:
Navn
ID

Når jeg trykker på knappen, vil jeg gerne på én eller anden måde i mit baggrundslogik kunne trække på ID, det er simpelt nok at få
((Button)sender).Content, men jeg kunne godt tænke mig også på én eller anden måde at få fat i ID'et fra MinKilde, jeg har dog ingen idé om hvordan jeg lige skal håndtere det.
Avatar billede Syska Mester
02. marts 2011 - 14:58 #1
Kig på: http://msdn.microsoft.com/en-us/library/system.windows.controls.button.aspx

Tag propertien.

Den kan du sætte til et object, dvs alt.

<Button Content="{Binding Name}" Tag="{Binding ID}" Click="Gørnoget"/>

Og du mener nok at du kan trække navn ud fra Content, selvom du er kommet til at skrive ID :-)

mvh
Avatar billede Red0z Nybegynder
02. marts 2011 - 15:25 #2
Hvis du lægger dit et svar er vi begge glade mænd idag! :P
tusinde tak for det simple og ganske nødvendige svar. endnu engang .. ;)
Avatar billede Syska Mester
02. marts 2011 - 15:37 #3
svar.