Avatar billede sunlock Nybegynder
02. marts 2011 - 09:26 Der er 1 løsning

Spring: WebServiceTemplate er null selvom den bliver initiere

Jeg har lavet en relativ simpel webservice med Spring-WS, som kører på en Weblogic 10.3. Den virker helt fint, mit problem er når jeg arbejder med WebServiceTemplate.

Jeg kan se under opstart at jeg får oprettet en WebServiceTemplate korrekt, men når jeg kalder den via koden er den null...

Jeg er temmelig blank, så den mindste ide ville være værd at prøve.

Her er lidt kode:
-----
...
@Override
public CustomerInfo getCustomerByCpr(String cpr) {
    Document doc = createRequest(cpr); //opretter et xml dokument
    JDOMSource reqSource = new JDOMSource(doc);
    JDOMResult result = new JDOMResult();
    webServiceTemplate.sendSourceAndReceiveToResult(reqSource, result);
        ...
-----

Tilføjet jeg følgende virker det, da min webServiceTemplate derved ikke er null (det er bare ikke det jeg vil, jeg vil gerne gøre brug af den conf som er defineret i web.xml'en):
-----
    String paths[] = {"/WEB-INF/spring-ws-servlet.xml"};
    ApplicationContext context = new ClassPathXmlApplicationContext(paths);
    webServiceTemplate = (WebServiceTemplate) context.getBean("webServiceTemplate");
-----

Og her er lidt fra min web.xml:
-----
<context-param>
    <param-name>contextConfigLocation</param-name>
    <param-value>/WEB-INF/spring-ws-servlet.xml</param-value>
</context-param>

<listener>
    <listener-class>org.springframework.web.context.ContextLoaderListener</listener-class>
</listener>
-----

Jeg kører Spring-WS 1.5.9 og Spring 2.5.6. Jeg håber på at kunne komme op på nogle nyere versioner, men lige nu er jeg bundet på disse - det burde dog ikke betyde noget.
Avatar billede sunlock Nybegynder
14. juni 2011 - 10:09 #1
Lukker da problemet er at min struts konflikter med Spring. Løsningen er at lazy-loade Spring (altså via koden).