Avatar billede bonde10 Nybegynder
01. marts 2011 - 15:13 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Opret en mail liste

Hej alle sammen

Jeg skal oprette en mail liste hvor folk skriver deres mail og deres navn og så kommer de så med i en mail liste og man kan se skrive et nyheds brev eller noget. Men har to spørgsmål..

1)Kan man gøre dette gratis? Jeg har set det der aweber men det koster jo penge. Vil gerne have noget gratis :)

2)Hvis ja hvordan gør man så?
Avatar billede claes57 Ekspert
01. marts 2011 - 15:35 #1
hvis du laver det på en hjemmeside, og har mulighed for php og mysql, så se på http://www.phpuniverset.dk/show_source.phtml?script_id=41
det er lidt besværligt - men der er script til tilmeld / afmeld / udsend - og så er det gratis.
Avatar billede bonde10 Nybegynder
01. marts 2011 - 15:38 #2
Det ser fint ud men linket til download er ugyldigt..
Avatar billede bonde10 Nybegynder
01. marts 2011 - 15:44 #3
Kiggede lidt og så fik jeg denne PHP script frem.. Hvorfor virker den ikke?

<?php
$to = "min@mail.dk";
$subject = "Test mail";
$message = "Denne her mail er nu tilmeldt i mail listen.";
$from = "";
$headers = "From: $from";
mail($to,$subject,$message,$headers);
echo "Mail Sent.";
?>
Avatar billede claes57 Ekspert
01. marts 2011 - 15:49 #4
det var et meget gammelt link - her er et andet med kode
http://www.dunweber.com/docs/scripts/kildekoder/mailliste.source.php
Avatar billede Mathias662 Nybegynder
01. marts 2011 - 15:51 #5
Jeg sikker på "claes57´s" svar er det bedste og mest rigtige. Men jeg har en lidt nemmer løsning syntes jeg.
Du skal have en google account. og med den logger du ind på google docs og laver en formular, derefter ligger du formularen ud på nettet (typisk via din facebook eller din hjemmeside) eksempel nedefor. Tryk på det første link og udfyld det, derefter tryk på det andet link og se det du lige har udfyld.

1.
https://spreadsheets.google.com/viewform?formkey=dHZzMTd6alJSYWs4MHVsOFhkclJiOHc6MQ

2.
https://spreadsheets.google.com/ccc?key=0Apdnsm0cAIjPdHZzMTd6alJSYWs4MHVsOFhkclJiOHc&hl=da#gid=0
Avatar billede bonde10 Nybegynder
01. marts 2011 - 17:01 #6
Hej alle. Kan godt lide begge jeres svar og tak for interesse i mit problem. Lig bare et svar og så giver jeg points til jer begge. Vil nok bruge Google Docs da jeg synes at den er nemmest :-).
Avatar billede Mathias662 Nybegynder
01. marts 2011 - 17:07 #7
Glad for at jeg kunne hjælpe:-D
Avatar billede bonde10 Nybegynder
01. marts 2011 - 17:11 #8
Til claes.. Troede man kunne give points til 2.. Det må du altså undskylde..
Avatar billede claes57 Ekspert
01. marts 2011 - 17:18 #9
det er helt ok - husk, at du i nyhedsbrevet skal give mulighed for at man kan framelde (det skal fremgå af alle breve) - så lav en fast bundtekst til det.
Avatar billede bonde10 Nybegynder
01. marts 2011 - 17:35 #10
Men hvordan gør man det? Er der noget unsubscribe eller sådan noget?
Avatar billede Mathias662 Nybegynder
01. marts 2011 - 17:44 #11
Hmm.. Det kan du faktisk ikke da google docs ikke er beregnet til sådan noget nyhedsbrev ting. Men du kan oprette en ny formel hvor man kan afmelde sig.. Men så skal du selv slette dem der ikke ønsker at være med mere.. Hvilket ikke er sejt.. men det stadigvæk nemt, gratis og google
(Ps, hvis du skal slette en person så tryk helt ude i siden hvor der står tal! så sletter du hele personen)
Avatar billede bonde10 Nybegynder
01. marts 2011 - 19:23 #12
Ok... Så står der bare i bunden at folk skal svarer til mailen og blive afmeldt :)
Avatar billede claes57 Ekspert
01. marts 2011 - 19:54 #13
yes... - bare husk at fjerne folk fra listen.
Avatar billede bonde10 Nybegynder
01. marts 2011 - 19:55 #14
Jepper :D