Avatar billede Martin1982 Nybegynder
28. februar 2011 - 21:01 Der er 3 kommentarer

auto height på iframe

Hvordan man kan sætte højde på en iframe så den tilpasser sig efter indholdet ?

Har prøvet med height="auto" uden held og javascript uden held.

Nogle gode bud ?
Avatar billede Martin1982 Nybegynder
28. februar 2011 - 22:47 #1
function iFrameHeight() {
          var f = document.getElementById('iframe');
          var d = (f.contentWindow.document || f.contentDocument);
          var h = Math.max(d.body.offsetHeight, d.body.scrollHeight);
          h += (document.all) ? 60 : 20;
          f.style.height = (h-120) + 'px';

Ser ud til denne virker i de forskellige browsere.

Nogle der kan forklare hvad den gør i anden sidste linie
Avatar billede phillips Nybegynder
04. marts 2011 - 10:00 #2
Umiddelbart ser det ud til, at den anden sidste linie altid vil returnere værdien 60. document.all er en meget gammel funktion, som stammer helt tilbage fra Internet Explorer 4, og i den opsætning vil den altid returnere TRUE og dermed sætte værdien til 60.

Jeg ville nok droppe den linie og ændre den tredje sidste linie til:
[code]
var h = Math.max(d.body.offsetHeight, d.body.scrollHeight)+60;
[/code]

...selvom jeg ikke ved, hvad de 60 ekstra pixels skal til for :-)
Avatar billede EsbenGimbel Nybegynder
19. september 2012 - 15:05 #3
Nu er jeg ret ny i html. Vil i sætte funktionen ind i følgende kode - jeg kan simpelthen ikke få det til at virke:

<style type="text/css">
<!--
#container iframe {

    margin-left:-15px;
    margin-top:-236px;
    border:0 solid;
    overflow: hidden

}
-->
</style>
<div id="container">

<iframe src="https://au.testtechnologypublisher.com/" seamless="seamless" scrolling="no" width="980" height="900"></iframe>
</div>