Avatar billede Bjarne Novice
27. februar 2011 - 16:48 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Wrapper vil ikke udvide sig

Jeg er i gang med at lave et CSS design. Jeg kan ikke få min wrapper til at udvide sig i højden, hvis min indholdsblok fylder mere end 100% af browservinduet. Det vil altså sige, at hvis man scroller ned på siden, så følger min wrapper's border ikke med ned. Her er et billede af problemet:

http://peecee.dk/uploads/022011/css_height_problem.png

Jeg har søgt lidt rundt, og jeg kan læse mig til, at det er et almindeligt problem. De fleste af de løsninger jeg har fundet, passer til designs som er opbygge med float. Jeg har brugt position, og kan ikke rigtig få det til at virke.

HTML: http://pastebin.com/QcRct1Y4

CSS: http://pastebin.com/J5uvhM96

Håber der sidder en som kan hjælpe :)
Avatar billede jakobdo Ekspert
27. februar 2011 - 17:04 #1
Min erfaring er at position:absolute; altid giver problemer.
Kan du ikke opnå din effekt uden brug af den ?
Avatar billede Bjarne Novice
27. februar 2011 - 20:05 #2
Jo, det kunne jeg. Har skrevet det om til at bruge floats. Det virker faktisk. Post et svar, hvis du vil have point

tak for rådet
Avatar billede jakobdo Ekspert
27. februar 2011 - 21:11 #3
Svar!

Husk at brug en style="clear:both;" efter dine floats...
Men det ved du nok allerede. :o)
Avatar billede tjens Nybegynder
27. februar 2011 - 22:07 #4
Det kan også opnås med display:table-cell

Demo: http://tjens.dk/eksperten/932758/
Avatar billede Bjarne Novice
28. februar 2011 - 22:39 #5
Jakobdo: Ja. Jeg fandt ud af, at det var nødvendigt ;)

tjens: Panik.. Det er jo også en smart løsning. Så kan man faktisk bygge på samme måde som man gjorde i gamle dag med tables? - bare med pæn kode. Jeg har gemt din demo, for det kan jeg garanteret bruge på et senere tidspunkt. Men hvad gør jeg nu? Jeg vil jo også gerne give dig 30 point.
Avatar billede tjens Nybegynder
01. marts 2011 - 14:23 #6
#5 Du behøver ikke tænke på point.

Og desværre er der nogen gange brug for nestede DIVer, så det bliver ikke 100% "pæn" kode.
Avatar billede jakobdo Ekspert
06. marts 2011 - 17:18 #7
Takker for point.