Avatar billede kimtheman Novice
23. februar 2011 - 11:44 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Flere domæner skal viderestilles til andre sites

Nogen der kender den bedste/ billigste løsning. Hvis man f.eks. har 3 domæner, man vil have videresendt til hver deres hjemmeside.

En såkaldt DNS (CNAME) pegning til funktion.
Avatar billede ImIntoTech Nybegynder
23. februar 2011 - 12:47 #1
Ja, det bedste bud er www.gratisdns.dk. Der kan du temmelig billigt få oprettet domænet og derefter redigere i DNS. Faktisk har de oprettet en ganske fornuftig guide til det her: http://www.gratisdns.dk/howto/urlf/index.phtml
Avatar billede kimtheman Novice
24. februar 2011 - 20:45 #2
Okay det lyder da okay.

Har et domæne og tænkte på, man kunne vel også lave subdomæner og viderestille disse med DNS...

Har forsøgt ovenstående, og får dem også viderestilt. Men synes ikke det hele virker som det skal, og tænker på, om jeg har gjort det hele korekt.

Jeg bruger one.com

Skal man bruge Web-forward eller Web-alias funktionen?

Men på det nye sted, vil den ikke lade mig Tilføj et domænenavn, så tænker på, om det er fordi det ikke peger korrekt.

Men smid et svar ImIntoTech, og du får nogle point.
Avatar billede ImIntoTech Nybegynder
24. februar 2011 - 20:56 #3
Godt det fungerer. Ja, alt efter hvilket webhotel du har købt hos one.com har du formentlig X antal subdomæner du må oprette.

Jeg ville anvende web-forward/URL-forward.

Jeg ved ikke, hvordan one.com har sat deres DNS op (eller hvordan deres DNS-administration fungerer). Ellers vil deres kundeservice nok kunne sætte det op for dig, hvis du ikke selv har adgang.

Har du et PHP- eller ASP-webhotel?

Hvis du har et ASP-webhotel, kunne du også blot lægge disse linier i filen default.asp og smide det under subdomænet:

<%
Response.Redirect "http://www.mitwebsite.dk"
%>

- så vil alle blive dirigeret til det valgte website, når de browser til "subdomain.maindomain.dk"
Avatar billede kimtheman Novice
24. februar 2011 - 21:38 #4
Bruger php.

Men med web-forward der kommer navnet frem i browseren...www.mitnavn.shoppinnet.com Og jeg vil have man bliver videresent til www.mitnavn.shoppinnet.com, men hvor det er mit subdomæne navn man kan læse/se i stedet for shoppinnet.com

Kan godt for det til at virke men alligevel er der nogle ting som slideshow og lign. der ikke virker korekt (Samt der kan ikke ligges ting i indkøbskurven).

Tjekker jeg oppe i "vis kilde"
står der "<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Frameset//EN" "http://www.w3.org/TR/html4/frameset.dtd">
<html><head><title>www.mitnavn.dk</title></head><frameset rows="100%"><frame src="http://mitnavn.shoppinnet.com">
<noframes><p>Your user agent does not support frames or is currently configured not to display frames. However
you may visit <a href="http://mitnavn.shoppinnet.com">the page that was supposed to be here</a></p></noframes></frameset></html>
Avatar billede ImIntoTech Nybegynder
24. februar 2011 - 21:48 #5
Du er nok ude i noget helt andet en URL-redirect her. Den PHP-shop du bruger har formentlig nogle referencer til "hovedsitet", som du nok ikke bare lige kan ændre.

Derudover er jeg ikke sikker på, at du kan bruge www foran subdomænet (ligesom det heller ikke hedder www.vejret.tv2.dk, men blot vejret.tv2.dk :-)  )

Grunden til, at du ikke kan lægge ting i indkøbskurven er formentlig den samme som jeg har nævnt i første omgang i dette indlæg.
Avatar billede kimtheman Novice
24. februar 2011 - 21:59 #6
kan både få det til at virke med www. og uden www.
Men funktionerne som at putte i kurven samt slideshow m.m. virker ikke. Så helt korrekt virker det så ikke.

På admindelen på shoppinnet.com står der:
http://img40.imageshack.us/img40/9894/shopfj.jpg

Så vil da mene det kan lade sig gøre at pege sub eller domæne på shoppen.